Vad gör adb install? Måste jag inte skriva in adb shell (och sen su) innan jag kan pusha till sdkortet? Meh, vill ändå isåfall ha adb shell och su om jag skall föra över saker till mobilen. @Facemeat: Söker jag på det så kommer det bara fram typ att det blir access denied eller liknande. Jag får inte upp något felmeddelande överhuvudtaget, om man bortser från adb not found när jag skriver in något emd adb push. När jag försöker skriva in adb shell som sagt kommer inget dollartecken fram som sedan skall ändras till en fyrkant, så något skumt är det. Vad är det exakt jag ska skriva om jag ska föra över test.apk till sdkortet? Om jag redan navigerat till adb's mapp.
adb install, namnet säger lite sig själv. Den installerar apk:er på telefonen. Du behöver inte shella, det är bara att köra adb push och sedan skicka den till säg sdkortet. adb push /local/path/file.apk /sdcard/file.apk typ
Nu ville adb push fungera, även fast jag testat exakt samma sak igår. Skumt. Vet du varför adb shell fular sig som det gör? Vill gärna få det att fungera "bara för att".
Njau... det ska bara funka om luren är rätt rootad. Rätt rootning med rätt root-fil ? Annars så kan man inte skriva till Androids systemmappar.
Nej du kan ju uppenbarligen inte utföra en ytterst trivial pushning av en fil. Vilken guide följer du ? Lur ? Säkert 90% av alla guider här hos Swedroid har allvarliga kvalitetsproblem, rent skräp IMHO , dåligt översatta, inte uppdaterade etc mm Så guiden bör vara från XDA !
Om du hade läst någon post upp så ser du att jag skrev att pushningen fungerade. Dock så strular adb shell.
Jo men då har du nåt ännu mer grundläggande fel.... Hittas luren med det grundläggande adb-kommandot ? Kod: adb devices Sen så brukar adb svara med felkoder om nåt är knas.....
Det ska vara en ren brädhög utan tilde. Jag kan misstänka att nåt är knas med busybox-versionen där linuxverktygen ligger. Som jag tidigare skrev så bör man kolla XDA för en specifik lur och leta upp en välskriven-uppdaterad guide så att man får med de senaste som hänt. Sen kan ev SDKn vara utdaterad. Här är en guide (iofs även den med gamla versionsnummer) men den funkar. (skippa det Sensation-specifika bara) [GUIDE] (For Noobs) SDK, ADB, and Drivers - xda-developers --
Det var exakt den guiden jag följde. Okej, jag kan meddela utvecklaren av kerneln, för allt root-relaterat är inbyggt i kerneln.