Problem: 64 GB MicroSD

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av RoidRage, 27 jun 2012.

1. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För en tid sedan införskaffade jag ett 64 GB MicroSD till min Note. Den har fungerat smärtfritt fram tills igår, när den plötsligt helt lade av. Jag har testat den i min Transformer och där dyker den inte ens upp unde Storage i Settings. Jag flyttade det MicroSD som satt i Transformern över till Noten och det kändes igen och mountades utan problem.
    Jag begriper ju att jag inte kan "reparera" kortet, men finns det någon form av upplivningstricks?

Mitt gamla kort används som musiklagring i en MP3 spelare. Jag kan naturligtvis stoppa tillbaka det, men då måste jag också installera om alla appar. Innan jag gör det, behöver jag avinstallera dem först eftersom det väl ligger stubbar på telefonens RAM? Dvs blir det dubletter om jag inte föst avinstallerar?

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2

2. hasek

hasek Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    SIXPERIENCE 2.0 S6 Edge+ Port
    Info:
    Touchwiz
    men klarar inte noten bara av 32 gb minneskort har jag för mig?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Nej, jag har 64 GB minneskort i min Note och det fungerar hur bra som helst.
    Enda saken var att man var tvungen att formatera kortet i mobilen för att det skall fungera smärtfritt.
    Kortet var som standard formaterat i exFAT som inte Noten stöder (nya Samsung Galaxy S3 gör det).

4. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Den har fungerat smärtfritt i över tre veckor men igår så blev den unmounted av någon oförklarlig anledning och stoppar jag in den i något annat så erkänns den inte ens. Just njut har jag inte tillgång till en dator Mörrum jag skall testa den i en kortläsare för säkerhets skull.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2