7.7 extremt dåligt flyt

Discussion in 'Samsung' started by Junoctal, Feb 22, 2012.

1. Junoctal

Junoctal Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha varit sjukt nöjd SGSII ägare i snart ett år så kändes det inte så svårt att bestämma sig för en 7.7, ÄLSKAR verkligen SAMOLED plus och recensionerna (engadget) har nästan varit lyriska.

Men f*n va besviken jag blev. Hårdvaran är verkligen grym och älskar formatet, men vad hände med flytet och responsen?? Driver dom med mig? Hemskärmarna laggar och hackar som fasen och responsen på mjukvaruknapparna är pinsam, riktigt jäkla dåligt detta. Min nerklockade SGSII flyter så otroligt mycket bättre.

Nån som har några liknande erfarenheter? Misstänker att det måste vara Honeycomb som suger häst-b. Har provat lite andra launchers. SPB3D var rätt najs och flöt bättre, men gillade inte lågupplösta bakgrunderna som var i programfoldern etc. Plus att mjukvaruknapparna fortfarande kändes som att man måste dra till dom med hammare för att dom skulle svara (inte helt logiskt nej)

Plus det skulle vara skönt om någon Android tillverkare någon gång kunde släppa en komplett produkt som man slapp gå in på forum och tweaka varje gång man köper en ny produkt.

Hoppas verkligen ICS uppdateringen löser detta...

Pinsamt dåligt.

2. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med om lite lagg men det verkar (iaf i mitt fall) mest bero på vilka widgets jag har på hemskärmarna. Socialhubwidgeten är ingen hit.

Bytte launcher till Adw launcher ex, funkar bättre än orginal.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: Feb 22, 2012
  3. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    Jo jag kan hålla med om att det laggar på orginal launchern
    men jag tror att det har helt och hållet med HC att göra....
    jag bytte till ADW Launcher EX då tycker jag det rullade på smidigare.

4. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror inte ICS löser problemet så länge Samsung skickar med sin egen twLauncher. Skönt att man kan tweaka.<Br> <Br>

Sent from my GT-P6800 using Tapatalk

5. Junoctal

Junoctal Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns mer logiskt att det är Honeycomb än TW launchern som spökar. TW flyter ju asbra på SGS2:an, vilket tyder på att Samsung har lite koll ändå (förutom att dom gör helt ok hårdvara :cool: ). ICS lägger ju till hårdvaruaccelererad grafik och lite sånt som borde göra att plattan inte känns som realplayer i Win 3.11.

Fattar bara inte hur man kan släppa en sån fet produkt hårdvarumässigt med ett sånt laggigt OS

EDIT_tar tillbaka det där med att det bara är honeycombs fel. Drog in ADW launcher och det var ju ett jäkla mycket bättre flyt. Skäms på mig, och skäms på Samsung

Last edited: Feb 22, 2012
  6. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Adamski and Alvedon like this.
  7. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Här är en video med AdwEx inställningar och tweeks som tar Tab:en till nya höjder:
    http://www.youtube.com/watch?v=AbkegZdwevA&feature=youtube_gdata_player

Bara en sån sak som att stoppa bakgrundsbilden från att flytta med sin när man skiftar mellan hemskärmarna gör under. Rekommenderar även tweeket som gör att appar och widgets sparas i ramminnet istället för att laddas om varje gång man trycker på homeknappen. Det senare kräver dock root.

Så jävla nöjd som jag blev med taben nu, ojoj. Det är nästan så jag kräver att rubriken för tråden ändras! :-)

Sent from my GT-P6800

Last edited: Mar 11, 2012
  8. lokomotiv

lokomotiv Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill bara tipsa om SSLauncher, den är helt underbar och flyter på fint! Nu tyckerj ag iofs inte att TW laggade särskillt mycket. Fick mest lag efter uppstart med den, men det är bara naturligt då den startar.

Hursomhelst, jag kör SSLauncher med en helsvart bakgrund och inga ikoner, har enbart text. Flyter skitbra och har gett tabben åtminstone ett par timmar till i batteritid.

Attached Files:

Patlan likes this.
  9. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den va schysst men gillar ADW bättre :-) alltid kul att kunna variera sig.

Sent from my GT-P6800 using Tapatalk

10. lokomotiv

lokomotiv Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

sslauncher

Hejsan,

Att kunna variera sig det är där SSLauncher har sin styrka, du kan nämligen använda vilka bilder som helst som ikoner, eller i mitt fall text bara. Dvs du har total frihet att utforma ditt gränssnitt och anpassa det efter hur resurskrävande det skall vara.

Testa! det finns en gratisverision som är nästan fullständig.

MVH
    Micke