7-åringen sparar till Blade

Discussion in 'Blade' started by marcuspresident, Dec 30, 2010.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Grabben min har börjat spara till en Blade. Han har sparat färdigt om tre månader om allt går som han vill. Han vill spela på den.

-Pappa finns det Star Wars? -Finns det något Barda-spel? Vet inte säger jag men jag har hört att Angry Bird ska vara kul men vad vet jag som har en Galaxy Spica som inte klarar nånting :(

marcus

2. Redzo

Redzo Youth Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S7
    blade är nog ingen bra speltelefon, dålig GPU och batteriet är inte heller nåt att hänga i julgranen så du får nog se dig om och hitta nåt bättre till han om spel är prio.

3. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Angry Birds tyckte jag flöt på relativt bra även före installation av ny ROM.
    Vad gäller batteritiden, köper du dig en smartphone (t.ex Android) så får du räkna med att ladda iaf varannan dag.

4. Redzo

Redzo Youth Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S7
    om du ska spela med blade (och jag har provat i stort sett all romar värda att provas) lär du behöva ha laddare med dig...det är skillnad att behöva ladda varje kväll och att få slut på batteriet efter 3-4 timmar spel eller hur ?

5. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Min Blade (som dessutom är överklockad) håller sig i en dag med en massa spelande av både spel och musik. Telefonen går nästintill konstant ibland skulle man kunna säga.

Telefonen är nästan slut då jag ska krama kudden (stjäl den från någon annan :P) men den håller fanimig en dag.

6. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Min åttaåring ska överta min blade om ngn månad men hon vill mest kolla youtube, spela lite angry birds, streama musik... .

Finns ju inte något bättre alternativ än Blade när det kommer till den prisklassen. Det skulle vara om ni hittar en begagnad Desire S/Galaxy om de sjunker ytterligare i pris efter vårens modeller presenterats.

Jag tänkte byta ROM och överklocka den lite när hon tar över den för att förhoppningsvis får den att flyta på lite bättre i spelen.
    Tycker inte att det dräller av "coola pojk"spel men jag kanske letar på fel ställen :innocent:

7. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Har inte heller några problem med batteritiden när jag spelar osv. Blade drar inte mer än någon annan telefon som jag testat hittills, i spel alltså. (X10mini , X10 , Wildfire och Tattoo)

För priset är det makalöst mkt telefon för pengarna och din grabb lär bli jättenöjd. Finns ju alltid alternativet om han spelar väldigt mycket , att ha sladden i när han spelar...

marcuspresident likes this.
  8. Holm

Holm Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Blade är en utmärkt telefon, men den är inte en lämplig speltelefon, angry birds t.ex. laggar rätt ordentligt. Stor risk att grabben blir besviken. Jag tycker i ärlighetens namn inte att android är lämpligt för spel överhuvudtaget, spelutbudet är ynkligt litet.

Kanske bättre att skaffa en ipod att spela på?

Last edited: Dec 31, 2010
  9. Blup

Blup Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller faktiskt med där. ipod touch är väl inte farligt dyr vad jag vet, men tror nog grabben blir besviken på bladen som spelmaskin. Där är en ipod mycket mer kompetent

10. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Angry Birds laggar ingenting på tjejens Blade, helt original. Iaf inte på dom första ~10 banorna, kanske blir värre sen?

11. exec

exec Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Han lär nog bli ganska besviken på spelutbudet och prestandan i de bättre spelen.

12. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    När det gäller batteritid tror jag inte att Blade:en är varken speciellt mycket bättre eller sämre än konkurrenterna.

Prestandmässigt så har vad jag vet samma CPU/GPU som HTC Legend men den har högre upplösning så den har lite mer pixlar att trycka ut. De flesta, om inte alla, konkurrerande telefoner med 480x800 upplösning har väl en 1GHz Snapdragon eller motsvarande. Så visst, det kanske inte är det bästa alternativet för spel. T.ex. så spöar en oöverklockad X10 mini min Blade i Neocore benchmarks (3D). Inte så konstigt iofs när den bara har en upplösning på 240x320 pixlar.

Jag skulle ändå vidhålla att en Blade är det bästa alternativet såvida inte han vill spara i ett halvår till och skaffa en HTC Desire. Dessutom skall man ha i åtanke att man kanske inte rustar en 7-åring med en telefon för 4000:- eller mer. Telefoner kan glömmas, tappas i golvet/snön/vattnet, bli stulna i skolan, repas av nycklar i fickan, spillas på osv...

Min 10-åring är iaf fortfarande mycket nöjd med sin Telia Blade som han köpte för julklappspengar och jag har inte ens överklockat den åt honom (ännu).

Men är det en spelmaskin i fickformat han är ute efter i första hand så är det väl kanske inte en telefon han skall spara till?

13. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Blade är fantastiskt prisvärd, men den utmärker sig inte vad gäller grafikprestanda. Är bra flyt i spel viktigt så kan det vara läge att snegla på andra modeller (och därmed acceptera ett högre pris).

En begagnad Acer Liquid/Liquid E kan dock vara ett alternativ för den som vill spela men har en tight budget. Betydligt snabbare SoC än Blade tack vare Scorpion-processorn, även om grafikprocessorn är snarlik eller kanske till och med identisk. Jag har sett begagnade Liquid (första generationen) för så lite som runt tusenlappen.