7 av 10 kommer från Kina.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 19 okt 2015.

1. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

De bästa kinesiska Android smarttelefonerna (oktober 2015).

Titta på siffrorna över världens största telefontillverkare: 7 av de 10 kommer från Kina.

Med blivande stjärnor som Xiaomi och Meizu.

Tungviktare från Lenovo och Huawei.

Det finns också en hel del spännande nya kinesiska telefoner som du bör känna till.

Ingen kan förneka att de kinesiska telefonerna är konkurrenskraftiga i fråga om pris, men de har nyligen plockat upp takten när det gäller innovation.

Premium phones, Mid-range, Affordable big phones och Affordable regular phones.

http://www.phonearena.com/news/Best-Chinese-Android-smartphones-2014-edition_id63180

Av: Posted: 09 Oct 2015, 09:35, by Victor H. ( 75 comments ) för phonearena.com.

2. rigges

rigges Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Har beställt en Infocus m810 och skall beställa LeTv x800 denna veckan! Kina mobiler är hur grymma som helst! :cool:

3. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är dock bara en åsikt och inget faktum. De är vad de anser är de bästa.

Var är dessa siffror? Jag ser bara att det står att 7 av tio är från Kina. Inga siffror i detalj. Det är dock inte förvånande siffror. Inget annat land klarar av att hålla så låga priser. Men det hade varit kul att se detaljerade siffror.

Det känns inte särskilt seriöst att bara skriva "7 av 10" helt utan källhänvisning och utan att beskriva siffrorna närmare.

Exempelvis, vilka är dessa 7?
    Vilka specifikt bör man känna till och varför?

Xiaomi är knappast en "blivande stjärna" de är i allra högsta grad "stjärnor" redan idag. De är faktiskt världens tredje största mobiltillverkare, före tillverkare som Huawei, Lenovo, SONY, HTC och LG.

http://mobilbusiness.se/article/xiaomi-varldens-tredje-storsta-mobiltillverkare

Last edited: 19 okt 2015
  4. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Har själv en xiaomi mi4i som jag verkligen gillar. Kommer nog aldrig igen köpa en telefon för 5-7k när man får en sådan här telefon för under 2k.

5. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nej, det är ren kapitalförstörelse att köpa iPhone eller Galaxy S. Det finns gott om långt billigare alternativ som fungerar precis lika bra.

6. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Huawei har erövrat förstaplatsen ibland telefontillverkarna i Kina.

De senaste siffrorna från Kina bekräftar att Huawei har erövrat förstaplatsen ibland telefontillverkarna i Kina från Xiaomi, (när det gäller smartphone volym). Huawei har varit framgångsrika med sin nya Honor 7 smartphone. Medans Xiaomi har försökt att göra en comeback med Redmi Note 2 efter ett misslyckande med Mi 4i. Nu hoppas Xiaomi att de återtar första platsen med Mi 4c.

Källa: http://www.gizchina.com/2015/10/22/huawei-is-now-the-no-1-phone-maker-in-china-xiaomi-no-longer/

Nu marknadsförs Huawei Nexus 6P, ( 32GB,64GB och 128GB model ).

"This year, Huawei partnered with Google to produce the Nexus 6P, and it is a phone that not only looks fashionable but has a competitive camera to boot!"

"Huawei announces 128GB Nexus 6P pre-orders"

"The 32GB and 64GB Nexus 6P models have been available since immediately after the announcement, but the 128GB model, announced with a price tag of $649, hadn’t yet appeared. That all changes today."

http://www.gizchina.com/2015/10/21/huawei-announces-128gb-nexus-6p-pre-orders/

7. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det skulle fortfarande vara kul att se 10-i-topp listan. Du har inte hittat någon sån? Jag är nyfiken på vilka tillverkarna är och den inbördes fördelningen.