1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Last edited: 8 aug 2014
  2. alexm

alexm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Det är väl rätt svårt att upptäcka alla fel innan den släppts, men tillverkarna borde klart lägga lite mer tid på att upptäcka stora problem. Men självklart känner tillverkarna stor press på att få ut mobilen så fort som möjligt och att vara först med något nytt.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Större hype på telefoner idag än det var tidigare, och tekniken är mer avancerad och känslig. Därför det uppstår problem skulle jag tro.

4. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Man skriver ju bara när det är fel, inte när det är bra. Procentuellt ligger nog andelen felaktiga enheter lågt.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Så är det väl med allt?

Bilar återkallas, mat återkallas, TV-apparater felar inom en vecka och så vidare och så vidare. Alla gör misstag i alla branscher.

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ang. just telefoner så tycker jag att det har spårat ur litegrann. Verkar som det mesta skyndas ut. Kan inte förstå hur en del buggar som finns har lyckats att klara sig igenom hela förloppet ända till slutkund. Min Lumia var t.ex. drabbad av en relativt allvarlig ljudbugg under någon månad som jag inte fattar har kunnat glida igenom.

Men det är väl också så att när det väl händer så är det lätt att det får fokus. Inte direkt så att man sitter och skriver om hur problemfri telefon man har.

7. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jo i många fall hör man ju bara om de som fått skadade/defekta mobiler, olyckor händer och så men när det blir som det blev med HTC One X är det överdrivet.. Personligen fick jag DOA 8-9 st, sen fick jag byta till en Samsung Galaxy S3 som varit felfri :)

PS. För er "poliser", ingen av de jag DOA:de var helt död, men enligt mig så när man köper något för 6000 så ska det inte vara fel på skärmen, spräckta högtalare, överhettning konstant och 5-6 timmars batteritid(då menar jag inte aktivt användande utan användning någon gång ibland och sen bara ligga), och därför blev det så många DOA, och butiken godkände ju alla så alltså skulle det inte vara så, jag hade en jäkla massa otur helt enkelt haha..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 235
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det där med HOX är väl ett extremfall. Så det kan gå i värsta fall typ.

Jag läste något om att 25% av alla HOX från första batchar vart DOA'de. Det finner jag inte helt otroligt när jag läser ditt inlägg för jag har även läst om flera andra som har fick byta 5ggr eller fler för att få ett exemplar som de ansåg vara OK eller felfritt.

Dock så tycker jag även att det gick litegrann till överdrivt det där. Folk DOA'de för att de fick in 2 stycken papper i glippan mellan chassi och skärm. Sånt är ju bara för mycket och folk gjorde väl det bara för att de kunde. Men där vart det bara för mycket.

Men klart känns det ju som att HOX hade den mest katastrofala lanseringen någonsin i alla fall i mitt minne för en telefon.

9. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Asso jag DOA:de inte pga något sånt, en av mina hade dock en stor glipa mellan skärm och chassi, man såg in i själva telefonen om det var ljust och damm och fukt skulle lätt hitta in där, i pappersjämförelse fick jag in typ 6-8 ark vilket är ungefär en halv centimeter.. Och innan alla mina DOA pratade jag alltid med HTC Support för att kolla vad de tyckte jag skulle göra.

Skickat från min Galaxy Tab 8.9 via Tapatalk 2