8" Irobot M8001B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Pajn, 5 januari 2011.

1. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Först lite info och intryck och sen lite frågor:
    Det är en ipad kopia som faktiskt håller en ganska hög kvalité.
    Baksidan är metall och ser precis ut som ipaden fast mindre, framsidan är av plast och hemknappen är ganska seg.

I portväg så finns det en 3,5mm hörlursutgång, en mini USB typ B och en 30p iphone/ipad port. 30p porten verkar vara parralellkopplad med usb'n och tillför därför ej någon funktionalitet, spec. eftersom den inte är kompatibel med ipad laddare/tillbehör.

Den har en Rockchip 2808A+ processor (600MHz + 600MHz DSP) och resesiv skärm i 800x600 upplösning. Lite mer teknisk info kan ni hitta här: http://www.apad.hk/product.php?id_product=17

TV ut nämns men det följer ej med kabel till detta så jag vet inte om den går i hörlursutgången, i 30p porten eller om den bara finns på pappret. FM radio nämns också men det finns ingen app för det och troligtvis inga drivrutiner.
    Det följer med en miniB till USB A hona och manualen nämner att det går att byta usbläge mellan slave/otg/host men jag kan inte hitta den inställningen i paden.

Paden är ganska långsam (jag skyller mycket på home appen som är en ipad klon då den är segast när inga appar är igång) men fungerar överlag bra. Ljudet från den är förvånansvärt bra och håller högra klass än mindre bärbara datorer.

Det fattas en del appar på market och det går ej att installera dem med apk filen (tex launcher pro) vilket jag antar beror på att det fattas hårdvara som appen använder eller vill ha tillåtelse för. Om någon vet om det går att gå runt skulle jag bli väldigt glad.

Andra sätt att snabba upp den (animeringar av/snabba/långsamma, m.m.)?
    Den är ej rootad men jag ska kolla imorgon om jag kan få root genom annars kan kanske universal android root funka?
    Finns det fem raders tangentbord? Skärmen är så stor så det är bara dumt att byta till nummerdelen bara för att skriva ett par siffror.

2. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Adb har root åtkomst men jag lyckas tyvärr inte få skrivrättigheter på /system, även om adb remount säger att den lyckades.

Tyvärr verkar enheten ha android 1.5 och vad värre är att det verkar vara det ända processorn stödjer :(