Ingen MT på X10

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Schlbuditz, Mar 27, 2010.

1. Schlbuditz

Schlbuditz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har varit helt inställd på att åka och köpa en X10 på onsdag, men så dyker detta besked upp.

Rikard Skogberg says:
    March 27, 2010 at 8:13 pm
    David and others about the screen in X10,
    I don’t have any technical details around the screen to share, sorry! – However I have now gotten confirmation on the question of multi touch. As said earlier there’s no multitouch in X10 – and I also can confirm that it’s not only related to SW but also to HW. Despite this, for future updates of X10 we are of course working on other solutions for e.g. zooming, which has been requested frequently on this blog, such has the solution demoed on X10 mini at http://www.youtube.com/watch?v=Zc3f3twWgzo and similar.

Saxat från produktbloggen:
    http://blogs.sonyericsson.com/products/2010/03/26/xperia-x10-launch-consumer-research-program-started/#comments

Trist debutinlägg på Swedroid från mig...

2. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja det var tråkigt att läsa, lutar mer o mer på en desire nu.

3. Honn

Honn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Där försvann det sista förtroende jag hade för SE. Suck, jag som hoppades på att X10 skulle bli en comeback för dom.

4. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad har ingenjörerna, produktansvarig, utvecklare´, ledning osv på SE för ärthjärnor?

Snacka om att gräva sin egen grav.

5. moody

moody Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

6. blitz

blitz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Förbannat irriterande att de ger så mycket dubbla budskap, man kan på vissa ställen läsa att de kommer att ha MT/DT och vissa inte. Det är helt enkelt tiden som får utvisa detta.

7. ravendb

ravendb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ganska väntat tyvärr!

8. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag är något förundrad över att denna funktion vara så viktig att man dömmer ut en hel nalle för att den saknas.

Går väl ärligt talat precis lika bra att zooma med en knapp eller liknande?

Det är inte ens särskilt smidigt att vara tvungen att använda två fingrar då det i princip kräver att man använder båda händerna. Väldigt opraktiskt då man är på språng...

9. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha så kul. Jag registrerade mig PRECIS för att skriva samma undran :)

Visst, det är en ny telefon som har varit relativt hypad nu ett tag med storslagna recensionsbetyg så man har väl rätt stora förväntningar på en sådan telefon. Det som är intressant är ju att de flesta har baserat sitt gilla eller inte gilla (och mycket gilla har det blivit) på just all förhandsinfo som har kommit men så helt plötsligt så visar det sig att den inte har MT eller DT och nu är telefonen skit hos många.

Jag undrar samma sak. Varför är MT eller DT så otroligt viktigt att man väljer att dissa en telefon eller hela företaget för avsaknandet av detta? Jag kan inte komma på någon person som har en iPhone t.ex som har ett större behov av nån av dessa funktioner. Ni får gärna dela med er av era tankar till varför MT eller DT är livsavgörande att man väljer att kasta en vad det verkar som bra telefon i sjön?

Jag väntar fortf på vad jag ska köpa. Mitt val står mellan Vivaz, X10 eller Desire men det lutar åt att X10 vinner den. Jag ska vänta lite och se vad som händer efter säljstart imorrn onsdag :P

Jag känner många just nu som har köpt en Vivaz och är väldigt nöjda, TROTS vissa missar som har visat sig väldigt obetydliga i det stora hela, precis som imo MT och DT verkar vara.

10. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

TLink: Grejen är den att iaf jag anser att till det PRISET som telefonen har så BORDE iaf DT finnas. Eftersom tex tom Desire har DT, nyare OS mm och är en tusing billigare på många ställen.

11. TLink

TLink Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo det kan man ju förstå förvisso men å andra sidan så är det väl inte enstaka funktionen som bör sätta priset utan hur väl den ska fungera, vilket på så sätt kan rättfärdiga iPhones prisnivå :P

DT och MT verkar ju uppenbart bara vara funktionen som just nu har skapat ett behov. Vad behöver du DT till som gör det så viktigt? Jag har faktiskt inte haft en touch tidigare så jag kan mycket väl ha missat en mängd funktioner som underlättar funktionaliten hos en telefon med DT.

"Jag kan zooma lite tufft genom att släppa telefonen och muppla med mina fingrar på skärmen"

"Jag kan zooma utan att släppa telefonen"

Jag vet inte hur prisvärd X10 kommer vara förrän jag använder den själv men jag kan hålla med om att 6k för en telefon känns som väldigt mycket pengar och då har man väl en del krav på den.

X10 kommer gå att uppdatera i framtiden till ett nyare OS. Nyare är inte alltid bättre. Många föredrar fortf XP framför Win 7 :P SE ska tydligen ha kompenserat bristen på 2.1 i X10 med egna funktioner som ska ersätta och ha samma funktion men till vilken grad det gäller vet jag inte. vi har ju tyvärr dock buggar kvar :)

Last edited: Mar 30, 2010
  12. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

När exakt använder man MT och DT i en touch telefon? har ju haft Ett par genom åren nu och aldrig saknat detta :)

Så när har man nytta av det?

13. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag undrar samma sak? Jag bryr mig inte seriöst mkt om pinch to zoom, och har inte haft problem vid sms:ande med en telefon som inte har varken DT eller MT...Då undrar jag vad fördelen med DT eller MT skulle vara för mig? Jag vet personligen inte för jag är inte kunnig på det området!

14. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker detta med att kasta skit på sonyericsson gått för långt och förstår inte detta fenomen.

Alltså alla vill jämföra med Iphone så jag gör detsamma.
    När Iphone kom fanns inte mms... MMS!!!... på telefonen, men skrev alla journalister ner den för det? NEJ!

Nu sitter dessa journalister med sina Iphones i näven och måste rättfärdiga sin statuspryl genom att kasta skit på allt annat.

Iphone är idag över 3 år gammal hårdvara som de säljer för överpris och kan enbart göra det för att journalisterna försätter vara fanboys. Titta bara på mobil.feber.se Otroligt pinsam sida som så tydligt ställer sig på Iphones sida och måste försöka hitta fel på alla produkter samtidigt som de gör allt de kan för att skriva upp sina 3 år gamla iphones genom nya applikationer "Oj glömde vi skriva att denna app även fanns till android" m.m m.m

X10 är en fräsch telefon och riktigt härlig att hantera. Dock finns det många andra modeller att välja på som säkert fyller era behov lika bra.

Vi som butik kommer sälja många X10:or och kommer ha många nöjda kunder.

MVH
    /Marcus

15. Mackis

Mackis Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med dig helt och hållet. Har själv kört iPhonen sedan Juli -08, men är sugen på nått nytt, och tror X10 kommer falla mig i smaken! Testat den en del, och stör mig inte på något av de som nämns som negativt i tester!

16. wrongturn

wrongturn Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

17. Honn

Honn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Använder det så gott som varje dag när jag kollar på bilder eller kartor. Det händer även att jag spelar något spel som kräver MT/DT.

Edit: Glömde skriva att jag använder pinch to zoom varje gång jag surfar.

Last edited: Mar 31, 2010
  18. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Själv har jag en magic och blir irriterad varje gång jag måste lägga telefonen i vänster hand för att kunna zooma in och ut vid surfning.

19. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min kära nexus har bra multitouch (dual touch egentligen) men jag använder det inte ofta. Använder det bara i google maps och när jag kladdar runt i galleriet. I webbläsaren kör jag dubbeltapp med tummen eftersom jag oftast använder en hand med telefonen när jag håller på med webben.

Det är inte viktigt med flera fingrar men man kan tycka att dom snålat nåt helt enormt med skärmen i detta fallet.

20. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Undrat vad MT och DT står för ? Är inte så bekant med alla förkortninga :scared: