Problem: Problem med att kopiera över .flac till SD-kortet.

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av rytterstedt, 15 nov 2012.

1. rytterstedt

rytterstedt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Har fått min SGS3 LTE idag och håller på att fixa med den just nu. Kopierar över mina låtar från det gamla SD-kortet (8 Gb Sandisk som följde med min gamla Desire HD) till mitt nya minneskort (64 Gb Class 10 Sandisk) men stöter på problem då jag ska kopiera över några låtar som är i .flac. Får upp ett meddelande om att "det kanske inte går att spela upp eller visa den här filen på enheten" och jag får välja mellan att hoppa över filen eller kopiera filen men med risken att filen inte spelas upp eller visas på enheten.

Jag undrar ju varför det blir så här, vill ju gärna ha kvar min musik som jag lyssnar på dagligen. Skulle säkert kunna hitta andra versioner som inte är .flac men det känns bara onödigt jobbigt att först och främst skriva ner alla låtar som inte kopieras över och sen söka efter dem igen.

Kan inte SGS3 spela upp .flac eller vad?

2. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har faktiskt för mig att någon skrev i en annan tråd här att den ej stöder flac. Dock inte helt hundra på det:)

3. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Det där är väl nåt som Windows hittar på? Så där brukar det bli för mig även när jag kopierar över MP3. Det är bara att kryss i rutan att köra så för alla filer och trycka ja.

Windows filkopiering borde inte kunna veta vilka format som stödja av enheten man kopierar till.

4. rytterstedt

rytterstedt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Det verkar vara så att det är något Windows hittat på ändå. Hittar filerna på mitt SD-kort och kan spela upp dem med Winamp. Så jag är nöjd och glad. Fast känner mig dum som startade en tråd om detta.

5. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Windows själva kan ju inte spela upp .flac och viss annan okomprimerad musik, så de tror väl inte att någon annan heller kan det :D