Surfplatta med ljud-in-port?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av SJ.B, 7 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SJ.B

SJ.B Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag är musiker och letar en platta med en vanlig 3.5mm ingång för extern stereomikrofon. Verkar som tillverkarna över lag glömt bort oss som vill kunna spela in saker och använda plattan som en lite studio-slask-spelare. Det finns ju en hel del Appar med flera kanaler, ljudspår mer redigering, effekter och vågformseditor. Allt som är godis för en musiker. Men.. ingen vettig port för en hyfsad mick?? Samtliga plattors egna inbyggda mickar är rena skiten minst sagt. Jag förstår inte varför man skiter i att förse plattor med den här möjligheten då de skulle bli helt suveräna portabla ministudios, träningsplattor då man lägger ett ljudspår av ett orginal och tränar in stämmor eller komp, what ever.. Skitbra skulle jag tycka. Massor med Mp3-spelare kom ju med ljudingång. En dator skulle väl knappast bli utan en heller. Så varför är plattorna drabbade av den här snålheten? Jag har hittat en tillverkare som nyligen lanserat nya modeller i Sverige. Det är Andersson ADT-serien. Men efter en massa mail hit och dit så kunde inte ens importören i Sverige svara på en sådan enkel fråga om porten gick att ansluta en stereomick till och få in en inspelning på två kanaler. Dvs höger och vänster. Helt vanlig stereo.
    Siba som säljer denna nu försökte den vägen men blev inte klokare heller utan föreslog mig en liten vanlig bärbar dator i stället??? De förstod inte min fråga tydligen. Är det någon själ på detta forum som intresserat sig för den här typen av fråga och användbarhet, så skulle jag bli mycket glad om man fann en möjlighet som fungerar framöver. Ett annat förslag att fundera över är om plattorna fungerar med ett vanligt litet USB-ljudkort? Det finn en hel del små USB-stickor med ljud in och ut. Fungerar detta då.. Någon?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.