Nokia Lumia 620

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av nox, 5 jan 2013.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag går i tankarna kring att köpa en billig WP-lur som ska nyttjas som krogmobil.
    Har konstant haft ögonen på HTC 8S då jag kärat ner mig i kombinationen Domino/Black - "High Contrast".

Efter att ha upptäckt Lumia 620 har nu tankarna hoppat lite fram och tillbaka.
    Lumian har sina klara fördelar med diverse Nokia-appar men framförallt kameragränssnittet, den mindre skärmen och frontkameran. Dessutom verkar den bli billigare än HTC 8S.

Jag har alltid prioriterat design högt och här ligger 8S klart före 620 - IMO. Hade Lumian varit en 3mm tunnare hade valet varit klart, nu är det länge sen jag hade en så tjock mobil som mätte 11mm. I övrigt verkar den onekligen intressant.

Det är klokt av Nokia att hjälpa WP sin spridning med en vettig mobil i detta segment - men bortsett från detta - vad anser ni andra om mobilen som sådan?

2. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Den enda fördel jag ser för 8S är batteriet på 1700 mAh (620:an har ett på 1300 mAh).

Lumian har ju bättre inbyggda appar, är mycket snyggare enligt mig, och är framförallt en riktigt hållbar telefon. 8S håller nog okej, men en Lumia är på en helt annan nivå.

Lumian är signifikant mycket billigare också, kostar 1900 SEK att importera från UK om jag inte minns fel. Dyker den upp med abonnemang hos Telenor lär den kosta kanske 239 i månaden inklusive allt.

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Ska bli intressant att se vad den hamnar på i pris här hemma.

Smaken är verkligen som baken :) och min rumpa verkar vara raka motsatsen mot din ;)!

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Krogmobil? Ska du ha den Fredag/Lördag mellan 21-03?

Är du verkligen töntig?

5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jepp, töntig är jag.

Åter till topic.

6. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986