Fråga: Brickad telefon på hem/telia-försäkring?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Relioz, 29 jan 2013.

1. Relioz

Relioz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare! Har nu planer att köpa en Samsung galaxy Note 2 LTE; med avsikten att roota den för att t.ex. koppla ps3 dosa och så vidare. Jag undrar då om telefonen går lämna in på garanti eller få på försäkring ifall den blir brickad, alltså stendöd. Lämnade nämligen in min Samsung galaxy S3 och den var tydligen fuktskadad så den bara ligger hemma och ska ta ut en ny på försäkringen för att då ev. byta till en Note 2. Då är min fråga: täcker telias egen försäkring en brickad telefon och hur märker dom att den är rootad om den är HELT död? Hur blir det då med garanti/försäkring?

Sjukt tacksam för snabba svar av någon med koll! :)

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 322
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det finns nog inget bestämt kring det, du får fråga dem helt enkelt. Sen tror jag att det är upp till verkstaden att avgöra - kan de se att den är brickad så går det troligtvis inte på försäkringen - men kan de inte se det, då lär det gå på försäkringen.

Relioz gillar detta.
  3. Relioz

Relioz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det känns lite halvartat att bara fråga om de då skulle totalneka men kanske gör så att jag drar till en telia affär och gör min handling i den andra (finns 2 där jag bor!). Skulle vara skönt om jag är säkrad med en försäkring, då skulle jag känna mig betryggad!

4. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Är det inte jäkligt svårt att bricka sin telefon nuförtiden?

5. Relioz

Relioz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är mer än jag vet, då jag enkelt jailbreakade min 3GS men jag vågade aldrig roota min Samsung Galaxy S3 pga just brickningen. Den dog trots allt och nu ska jag förbi affären imorgon och införskaffa en Note 2. Pratade med en på telia som inte hade någon koll på vad brickning är och inte ens visste vad rootning är, känner att största delen av swedroid skulle vara till större "hjälp" än telia själva, haha.