Fråga: Skal/Skydd Galaxy S4...

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av tobias_sundin, 28 maj 2013.

1. tobias_sundin

tobias_sundin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är på jakt efter något bra skydd flip cover till min S4a. Beställde 2st på Ebay men blev inte helt nöjd med de.
    Om man köper Samsungs S View flipcover är det då möjligt att montera ett skal på baksidan av det då?
    Någon som har något bra tips på någe bra skal och flip cover de köpt?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

2. inact_0038

inact_0038 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

20 % Rea hos SPIGEN om du skriver FREEDOM13 gäller bara 2013-07-04

http://www.spigen.com/cell-phone/samsung/galaxy-s4-cases/galaxy-s4-case-slim-armor-view.html

http://www.spigen.com/cell-phone/sa...-glas-t-nano-slim-premium-tempered-glass.html

http://www.spigen.com/cell-phone/sa...ctor-glas-tr-slim-premium-tempered-glass.html

http://www.spigen.com/cell-phone/samsung/galaxy-s4-cases/galaxy-s4-case-neo-hybrid.html

http://shop.tech21.uk.com/store/ProductDetail/TE0121YAB001W_Samsung-Galaxy-S4-Case--Impact-Maze

http://www.otterbox.com/Galaxy-S4-Commuter-Series-Case/sam4-galaxy-s4,default,pd.html

http://www.krusellcases.com/se/p_krusell_product.aspx?i=236543

Det bästa vad marknaden kan erbjuda! :cool:

Last edited: 4 jul 2013
  3. tobias_sundin

tobias_sundin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såg ju bra ut de där.
    Ingen som har någe bra tips på nå skal/skydd på ebay eller aliexpress finns ju så otroligt mycket där. Svårt å veta vilka som är bra, länka gärna.

4. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

5. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

I dagsläget finns inga återförsäljare i Sverige. Snackade med Spigen om detta för en vecka sen.

6. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Aah okej, men de sa inget om framtida återförsäljare i Sverige? :)

7. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

8. MammDiin

MammDiin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har Otterbox Commuter (glacier) till min vita S4...
    En nackdel är att skyddet är rätt så halt, exempelvis en lite knuff när det är på bordet så skurar det iväg en bra bit. och man måste trycka rätt så hårt på volym och powerknappen.
    Skärmskyddet som kom med har jag inte testat så det kan jag inte säga något om. Funderar på om det är värt att montera det eller något annat som är bättre (dyrare), eller helt enkelt köra utan?

Körde utan skärmskydd på S3:an och nu efter ett år så ser man endast en liten skråma om man kollar lite närmare. Och skärmen på S4 ska väl vara ännu hållbarare?

Spigen Neo Hybrid ser riktigt bra ut, men skyddet ser lite tunt ut på sidorna och runt skärmen.
    Och hålet för 3,5mm uttaget ser ut att vara i minsta laget.

9. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Om du jämför din S3 och din S4 så vågar jag påstå att det förvisso bara finns en liten skråma, men att känslan på ytan är mycket bättre på S4an. Det oleofobiska skiktet på din S3 borde slitits bort om du inte enbart använder telefonen för att ringa ett samtal i veckan. Med detta i åtanke så rekommenderar jag ändå ett skärmskydd, billigt sätt att behålla den mysiga "nykänslan" på en skärm. Och vill du ha det bästa skärmskyddet på marknaden så ska du ha ett Spigen GLAS.t/tr. Glas, blir inte bättre än så :)

10. MammDiin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svårt att säga om känslan är direkt bättre på S4:an.

Men med ett skärmskydd så försvinner väl en del av känslan och bildkvalitén också? Så då är det allt annat än ''nykänsla'' tills du tar bort det också.

Är inte skärmskydd mest till för att användas om man har telefonen tillsammans med nycklar eller liknande?

11. AlBundy

AlBundy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

http://m.aliexpress.com/item/924862380.html

Spigen Neo Hybrid 5.50 för dollar inklusive frakt. Är inte säker på om det är original men kan vara värt att prova. Finns flera olika säljare med olika priser. Bara sök galaxy s4 spigen så kommer de fram.

12. inact_0038

inact_0038 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Inte värt att prova NED hybrid kör på Neo Hybrid istället...

13. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 279

MINA ENHETER

Fick hem ett NED HYBRID häromdagen, köpte på ebay.

Det var rent skit faktiskt, kommer inte använda det.

Bilden nedan är tagen från shopen jag köpte det från, dessvärre ser inte det dom skickade ut så där. På det jag fick sitter volymknappen och powerknappen på själva tpu delen av skalet och inte på ramen som bilden visar.

http://w2.zjjfb.com/myfile/2013/05/09/normal_635037319280094832.jpg

14. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 357
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Hade Commuter till S3 och där var det verkligen så man fick ta i för att kunna trycka på knapparna. På min S4 fungerar det helt perfekt och inte alls svårt att trycka. Samma för polaren och det är också det allmänna betyget på XDA så är det trögt att trycka på dina knappar låter det som om något inte är som det ska

15. MammDiin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jämfört med utan så krävs det att man trycker lite hårdare. Dessutom så känns det inte lika bra att knappen blir tryckt med skyddet på :ehm:

Till min S3:a så hade jag Case-Mate Tough Case och med det så var känslan på knapparna som om man inte hade något skydd på. Men på det så är skyddet vid knapparna riktigt tunt, eftersom hårdplasten är runt knappen.

Otterbox kör ju med tjockt gummiskydd runt knapparna så misstänker det är därför som det krävs att man trycker lite hårdare.

16. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Polarn köpte ett Neo Hybrid, trodde han...

Eftersom han var snål så blev det så billigt som möjligt vilket resulterade i rent kinesskräp. Satsa på ett original om ni ska köpa. Bör väl tillägga att man INTE får ett original för 5 dollar...

Vi jämförde med mitt Spigen Neo Hybrid original och det var stor skillnad i kvalitet.

17. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 279

MINA ENHETER

Hur är originalet i storlek jämfört mot en kinakopia? Kina kopian jag fick hem var riktigt klumpigt och byggde på telefonen ganska mycket tyckte jag. På bilderna av Spigen ser det ju ut att vara ganska slimmat men är det så i verkligheten?

Skickat med Tapatalk

18. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tycker det sitter tight och känns som om det är en del av telefonen. Faktum är att det sitter så pass tight att jag inte riktigt vet hur jag monterar bort det på bästa sätt utan att sabba skyddet? Här har du en bild:

Last edited: 3 jun 2013
  19. PatrikDroid

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Om det är ett äkta Spigen så kan du bara bända lite på kanterna så ploppar telefonen ut. Känns lite otäckt första gången men sen när man märkt att skalet tål påfrestningen utan problem så går det easy peasy.

20. Jompa92

Jompa92 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Nu ska jag jävlar i havet slå till på ett Spigen Neo Hybrid! Antar att det, än så länge enbart går att beställa på deras sajt, såvida jag vill ha ett äkta?

Vad har ni fått pynta för frakt och eventuellt tillkommande avgifter? Då menar jag om ni haft oflyt med exempelvis tullen.

Tack på förhand!