99% Cpu och omstarter och för snabb klocka.

Diskussion i 'Blade' startad av splendid86, 22 feb 2012.

1. splendid86

splendid86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Blade går ofta upp i 99% CPUanvändning och även om jag i aktivitetshanteraren stänger av allt som går att stänga av så står den kvar på 99% och är oerhört seg. Mycket av det jag stänger av sätter även igång efter en stund, oftast är det "musik", Gmail, market, maps mfl som drar igång. Finns det något bra sätt att kolla upp exakt vad det är som gör att den får jobba så hårt?

Den startar även om sig när jag kör Word Fued ganska ofta, minst 1-2 gånger per dag. Skärmen låser sig någon halvsekund och sen startar den om.

Till sist så går klockan i telefonen för fort. Jag köpte den i april förra året och sen dess så har den gått totalt 11 minuter för fort.

Jag har tänkt skicka in den till Tele2 och se om jag kan få ut något på garanti för såhär ska inte en mobil bete sig. MEN skärmen är spräckt sedan en tid tillbaka så jag antar att de bara kommer skylla på att jag varit oaktsam och jag således inte får ut något.

2. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Att klockan bara drar sig 1 minut i månaden tycker jag låter bra! Om det spelar nån roll så finns det t.ex. Clocksync som går att ställa in för schemalagd synkronisering..

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

1 minut i månaden är väl inte direkt bra(för mig standardfelmarginalen på quartz ligger 10-15sek i månaden), men inte heller något jag skulle lämna in den på reparation för.
    Att musik, gmail, market etc går igång automatiskt är rätt normalt(vissa appar verkar alltid köras även om de inte drar någon kräm). Jag har aldrig riktigt fattat varför vissa appar går igång, men du ska inte döda dem då android är byggt att ta hand om det själv. Fritt minne i Android är oanvänt minne(inte ledigt som i windows).
    Att den går upp i 99% är dock inte normalt. Står det inte vilken app det är som drar 99% i task managern?
    Kör Watchdog annars. Den säger till när det är en app som drar för mkt cpu och du kan blocka appen.
    https://market.android.com/details?id=com.zomut.watchdoglite&hl=en