Hej, Har synkat telefonboken med kontakter i gmail och namn som börjar med tex Å hamnar bland namn som börjar med A. Finns det nån inställning för att få å ä ö att hamna där dom ska vara..sist alltså?
Jag tror du måste uppdatera telefonen, det låter som du har första versionen av programvaran. Kolla på Settings > About Phone > Build Number står det 1.7nått har du den gamla och står det 2.73.405.5 har du rätt Instruktioner och uppdateringen hittar du här http://www.htc.com/se/supportDownload.aspx?p_id=283&cat=2&dl_id=671
Ok jag hade bara det här problemet innan uppdateringen. Kolla så att rätt land är inställt. Inställningar > Språkkod och text > Välj språkkod sen väljer du English(Sweden) eller Svenska(Sverige)
Har Svenska(Sverige) inställt. Den tolkar ju Å precis som A Åke Anders Åsa Alla idéer på en lösning mottages tacksamt.
kan det vara nåt med Google som spökar? Jag menar att Google tolkar Å, Ä som A och Ö som O och då "uppdaterar" telefonboken med det :confused::confused:
Sorterar den ÅÄÖ rätt, för visst klarar den ÅÄÖ men sorteras fel, om jag tittar i min Hero så sorteras det som Åke Anna Åsa Björn och det är ju inte rätt, Åke och Åsa borde ju komma bland de sista.
Precis så sorterar den i min Hero oxå. Tolkar Å som A med efterföljande bokstav. Nu har jag iaf pratat med HTC support och dom sa att tyvärr är det så för tillfället men förhoppningsvis löses det med en kommande uppdatering. När den nu kommer....
Nu blir jag snurrig. När jag tittar i "personer" så sorterar den som du/ni säger, men när jag går via telefon - alltså trycker på "ring upp" på homescreen och sen bläddrar mig neråt bland kontakterna - då sorterar den rätt :confused::confused: