Tjena! Flashade in Elellinux Legendary-rommen igår. Och det står att det ska finnas A2SD där, och att man ska använda ext3. Men när jag följde guiden här på Swedroid för att roota/flasha HTC Hero så stod det att man först skulle trycka på ext2 to ext3, och sen ext3 to ext4. Så alltså använder jag ext4 nu. Så min fråga: hur gör man för att få så att den blir ext3? // Laffe
Det enklaste är nog att ta bort ext-partitionen och börja om från början, det finns inget enkelt sätt att göra om ext4 till ext3, tyvärr.
Ska jag bara gå in på Repair SD:ext då, och sen göra en ny som jag gjorde innan? (fast inte ändra det till ext4 )
Är inte ext4 bakåtkompatibelt med ext3? A2SD flyttar väl bara över till SD-kortet och monterar det på rätt plats i filsystemet? Då räcker det väl med att det är ett filssystem som kerneln klarar av? Att det står att man ska köra ext3 beror nog mest på att ext2 är lite jobbigt med fsck varje gång man råkar stänga av telefonen utan en snygg shutdown.
Det verkar det inte som... För A2SD funkar inte för mig när jag har ext4 Sent from my Hero using Tapatalk
Det är just det, eftersom kernel source inte blivit public än så kan ingen dev kompilera in ext4 stöd med den kernel versionen. Det kommer när kerneln blivit public.