Fråga: A2SD

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av shastar, 24 jul 2012.

1. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag är inte så insatt hur lagringen fungerar på Galaxy Note.

Jag kör med stock rom ICS 4.0.4

Det finns A2SD som ökar titt som tätt. Har det något med USB lagring eller nått?
    Förstår inte varför den finns....(Jag vet vad A2SD är, men varför den finns i stock rom fattar jag inte)

Någon som vet....

En bild på min galaxy note lagring plats nedan.

Last edited: 24 jul 2012
  2. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Om du vet vad A2SD är, varför frågar du? :P
    Vad är det där för app förresten?

3. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag kanske var lite otydlig..frågan var vad A2SD har för funktion i galaxy note, då den inte behöver det. Något man inte kan styra över då den är intregerad i systemet, något som inte behöves. A2SD kom till för styr medel för telefoner med låg lagrings plats som man själv får installera om man har root. I galaxy note körs detta ändå utan någon somhelst kontroll över det..

Så fågan är vad A2SD har för funktion i galaxy note...*?*++ Någon insatt kanske kan förklara....

"OBS: lägg märke till A2SD på bilden...Den har inte detta på Externa SD kortet, utan använder det på interna lagringen...Så SD kortet är ute slutet..."

Och till programmet jag kör är Quick system PRO.. En länk nedan...

https://play.google.com/store/apps/...sIm9yZy51Z3Vlc3MuYW5kcm9pZC5zeXNpbmZvLnBybyJd

Och när det gäller överclockningen till 1600mhz på en orginal kernal kanske många undrar över också....Kör med Tegrak Overclock Ultimate, som gör det möjligt på galaxy note genom skicka en modul till kärnan när du startar telefonen. På så sätt behöver du inte någon custom kernal...Länk nedan...

https://play.google.com/store/apps/...EsImNvbS50ZWdyYWsub3ZlcmNsb2NrLnVsdGltYXRlIl0.

Last edited: 27 jul 2012
    dalton gillar detta.
  4. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

För min del så är A2SD avaktiverat enligt den appen.