Fråga: åäö och spela in samtal

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Froglord, 17 dec 2011.

1. Froglord

Froglord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis fått den bästa telefonen jag någonsin använt och är supernöjd, men som rubriken antyder undrar jag varför det inte finns åäö på mitt tangentbord? Kan inte heller hitta någon inspelningsfunktion varken för pågående samtal eller för ljud runt omkring mig. Läste att anpassningen till dessa ovanstående funktioner bidrog till förseningen av telefonen. Är det så att jag har en importerad lur?

Frog

(skrivet från Galaxy Nexus)

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Angående att spela in samtal så går det inte, kommer troligen aldrig gå.
    Att spela in ljud, typ som en diktafon, förstår jag faktiskt inte varför det inte följer med som standard. Finns dock apps på Market för detta.

Svenskt tangentbord finns om du går in i Språk-inställningarna och rotar runder där lite, har min telefon på laddning just nu så orkar inte gå och kolla men det fungerar iaf!

Froglord gillar detta.
  3. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det går visst att spela in samtal på android direkt från högtalaren men de funkar olika på alla modeller och vissa måste man använda via högtalartelefonen. Dock känner jag inte till något program för galaxy nexus ännu.

Oavsett om du har en importtelefon eller ej så kommer åäö alltid finnas med.

Men som tidigare, du går in i inställningar, tangentbord, lite längre ner väljer du inmatningsspråk... välj svenska så kommer åäö dyka upp!

Froglord gillar detta.