ÅÄÖ på utländsk mini pro.

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by IntenZe, Jun 25, 2011.

1. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en utländsk minipro, den saknar alltså fysiska ÅÄÖ-knappar. Har ändrat hardware keyboard settings enligt det här: [APP] Hardware Keyboard Language Setter - xda-developers

Det hjälper dock inte för får ändå inte fram ÅÄÖ vilken inställning jag än använder. Det kan ju inte vara svenska jag ska använda för då "tror" den ju att jag ska använda fysiska ÅÄÖ som inte finns. Alltså borde det vara typ engelsk jag ska använda och sen ska Å vara när man trycker tex blå knapp+A eller liknande. Är lite bakfull så det är nog lite luddigt skrivet.

Någon som vet?

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Den appen från xda developers gör så du får åäö men då måste du först ha åäö på tangentbordet.
    Enda sättet jag ser, för att du ska få åäö, är att du lägger in en custom ROM och sedan väljer Android keyboard som input method. Därefter så får du fram åäö om du t.ex. longpressar på A-knappen tills en liten ruta kommer fram. Där i hittar du bl.a. åäá och massa konstiga a:n. Longpressar du på O så får du fram en ruta med bl.a. ö och massa andra konstiga o:n.
    Anledningen till att jag skrev att du måste lägga in en annan ROM är för att det är på det sättet jag fått det att lyckas, hoppas det funkar för dig också :)

IntenZe likes this.
  3. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset! Enda problemet är att när jag gör så så fungerar inte symbolknappen. :(

4. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ajuste ja, det glömde jag. Men det ska väl inte vara så stort problem då du kan välja en annan input method mär du behöver symbolknappen. Visst, det blir krångligt men det är enda lösningen.
    Du kan få fram några symboler också genom att trycka på blåa knappen och sen på mellanslag.