Abonnemang ~200kr/månad

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Withered, Nov 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Withered

Withered Kid Droid Medlem

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

MINA ENHETER

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Hej! Jag kommer runt årsskiftet köpa en Note 2 kontant, för att sedan teckna ett abonnemang utan bindningstid för 150-200kr/månad (inte över 200). Frågan är, vilket abonnemang kommer vara bäst för mina behov?

Jag ringer inte så väldigt mycket. Jag skickar en del sms, men inte i allt för stor utsträckning. Jag vill kunna surfa/använda spotify (om än mest offlinelistor) ganska mycket i skolan/någon annan stans där jag inte har wifi (alltså när jag inte är hemma).

Sedan undrar jag till hur mycket 3 respektive 10GB data räcker till per månad? Det känns ju som att datamängden lätt flyger iväg till åtminstone 3GB när man sitter en helg på mobilt bredband till datorn och tittar relativt mycket på youtube.

Halebop Halllå med 10GB/månad för 199/månad ser ganska lovande ut. Men "ringer man upp" månadsbeloppen med det abonnemanget?

Tack på förhand.

EDIT: Man kunde inte "ringa upp" månadsbeloppet med halebop hallå.
    EDIT2: Okej. Kanske 250/månad, men absolut inte mer. (Går knappt att komma undan med vettig surf annars, verkar det som.)

Last edited: Nov 10, 2012
  2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
  3. Withered

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

MINA ENHETER

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Är inte student, men det var ett förjävla bra pris i vilket fall. Inte heller någon jävla extrakostnad efter 3GB (á la telenor), utan hastighetssänkning. Frågan är bara hur pass bra deras mobilsurf är? Kan tillägga att jag bor i en medelstor tätort i Svealand.

Sedan så är väl deras support i det närmaste obefintlig?

Last edited: Nov 10, 2012
  4. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja man kan ju inte få allt...

5. Kimball

Kimball Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Anser du Telia / Halebop mer "etablerat" finns ju Halebop Rubbet för 249:- @ 200 samtal, 4k sms / mms och 4GB 4G-surf / mån.

Edit: 4GB räcker nog inte om man lirar mycket youtube på datorn osv, dock, svårt att säga.

6. Withered

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

MINA ENHETER

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Insåg ganska snart efter min trådstart att abonnemangen det inte alls var den djungel jag trodde det var. Halebop Rubbet verkar vettigt nog. Jag lär aldrig ringa/smsa mer än med det abonnemanget och man har 4GB surf istället för 3GB.

När jag väl tänker efter kommer jag förmodligen inte använda så jävla mycket bandbredd trots allt, förutom till spotifydå, men jag laddar oftast ned ett par spellistor över wifi istället för att streama dem. 4GB lär räcka fullgott, då jag kör wifi hemma och i skolbiblioteket (och närliggande lokaler).

Förresten, är 3G-mottagningen för mobila bredband till laptops och telefoner i stort sett samma? Känner nämligen en person med Tele2-bredband som strular i staden jag bor i.

Thread Status:
Not open for further replies.