Abonnemang till Desire.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MartinAsplund, 9 maj 2010.

1. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej!
    Vad ska man välja för abonnemang till sin framtida Desire om man mest ringer till Tele2 och även vill kunna ringa billigt till övriga operatörer, kan även tillägga att jag brukar prata långa samtal. Kommer även att surfa mkt. Vill inte heller betala mer än typ 500 per månad.

För dessa ändamål är det antingen Telenor med 1000 fria minuter/mån och största surftillägg eller Tele2 Kompis med största surftillägg som gäller eller finns det andra som är bättre? Om jag nu måste välja på någon av dessa två abonnemang som jag nämnde vilket är då bäst för mig att välja av dessa.

Kan man välja typ ett av de abonnemangen jag skrev och sedan ringa via Skype? hur fungerar det? Är det någon bra ljudkvalité på Skype i mobilen? Fungerar Skype bättre via WiFi än via 3G? och var är isf. ljudkvalitén bäst med Skype via WiFi eller 3G?

Har ni några andra förslag så shoot, alla förslag som ni tror är bra för mig är välkomna.

2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ta Tele2 om du ska ringa till Tele2 vänner.
    Annars så ta 3 och betala 399 kr i månaden där du kan lägga till tillägsabbonemang för 399 kr eftersom man får använda allt man betalar på deras tjänster

3. johfel

johfel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telenor.... Fri surf, utan begränsningar i datamängd.

4. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Instämmer :)

5. MartinAsplund

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad gäller Telenor fri surf så låter det ju bra, men nackdelen är att dem jag ringer har tele2 och då blir samtalen dyra om jag väljer just Telenor fri surf..

6. polejam

polejam Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tele2 kompis med large surfpaketet tycker jag du ska satsa på. Ringer du mycket inom tele2 är det ju gratis.

Last edited: 10 maj 2010
  7. MartinAsplund

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Inte gratis men väldigt billigt iaf. samt att Skype och Spotify inte går att köra utan att man slösar på den maxgräns av datatrfik som man har per månad..

8. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Tele 2 Snackis 19 via tele2.se med surfpaket!!

19 kr per månad
    0,19 kr per minut till alla nät
    0,19 kr per sms till alla nät
    0,79 kr i uppkopplingsavgift

Surfpaket Medium 1 GB 89 kr per månad
    Surfpaket Large 5 GB 149 kr per månad

Inga begränsningar i typ av datatrafik vad jag vet..så skype ska funka bra via 3G..
    Finns även sms paket etc m du är stor användare...

24 månaders bindningstid är enda haken. Ett tips är att först välja surfpaket medium och om det inte räcker så kan du alltid öka på till large sen. 1 mån uppsägningstid på surfpaketen.

Ingen uppläggningsavgift heller om du beställer via tele2.se

9. MartinAsplund

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Som jag skrev så ringer jag mkt till Tele2 och då blir nog Tele2 Kompis det bästa alternativet. Vad gäller surf så stryps ju hastigheten kraftigt när man har surfat upp till en viss mängd datatrafik/månad beroende på typ av surftillägg.

Att säga att man kan surfa hur mkt man vill är lite fel, visst kan man göra det men ju mer man surfar ju mindre del av månaden har man tillgång till snabbt internet innan hastigheten stryps.

Just nu har jag Tele2 Kompis där bindningstiden gick ut får ca 10 mån sen. Om man lägger till ett surfpaket på det och betalar hela beloppet på telefonen direkt vid inköp så blir det ju ingen bindningstid.
    Eftersom jag slipper bindningstid så kan jag ju byta abonnemang när som helst med en enda nackdel att jag då måste binda mig. Jag kan ju till och med byta operatör om jag skulle vilja det.

Själv tror jag att det är det bästa alternativet för mig.

10. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Då kör du på det!

Det jag menade med att det inte är några begränsningar i datatrafiken är att Telia exempelvis inte tillåter Skype och fildelning via 3G. Det är riktigt dåligt enligt mig... Men med Tele 2 är det fritt fram vad jag vet.
    Jag menade inte att det är fritt fram att ladda ner hur mycket man vill...

Efter din maxgräns så stryps ju hastigheten såklart, men då är det bara att välja ett större paket. Jag är en väldigt frekvent 3G användare men jag använder inte över 1 GB i månaden trots det...

Tele 2 Kompis är väl både dyrare i månadsavgift samt i att ringa till andra nät. Men om du ringer så mycket till Tele 2 så att du ändå tjänar på det så ska du ju välja Kompis! Bindningstiden är ju en fördel också som sagt!

Lycka till med ditt val!