Abonnemang

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by aalx, Jun 15, 2025 at 20:03.

1. aalx

aalx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har idag Comviq 50 GB för 299 kr, men kan ju skriva på ett nytt hos dem 64GB för 165 kr, sen efter ett halvår 32GB för 249 kr.
    Eller binda mig ett år och få 64 GB för 165 kr hela året.

Vad säger ni, ha kvar mitt (50GB,299kr) eller binda mig 1 år och ha 64 GB för 165 kr?

2. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Uppfattar det som att de (kanske för första gången) väljer att behålla dubbel surf så länge någon inte byter abonnemang, dvs även efter 6 månader utan bindning. Bindning avser som så ofta perioden med rabatt. Sedan, som mer eller mindre vanligt, kan viss tvekan uppstå kring vad som avses med kampanjen.

"Rabatten gäller i 6 månader. Välj bindningstid ovan så får du rabatt i 12 mån. Dubbel surf gäller så länge du har kvar samma abonnemang. Kampanjen gäller för nya kunder samt dig som byter från kontantkort till abonnemang."

3. aalx

aalx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan byta, fast "Kampanjen gäller för nya kunder samt dig som byter från kontantkort till abonnemang.". Hmm...

Men vad säger du då, ska jag ha kvar 50 GB/299 kr eller testa byta till 64 GB/165 kr?

4. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Kan jag inte svara på, men även utan rabatt - om befintliga kunder ges dubbel surf, så är ju 64 mer än 50, och 249 lägre än 299, det talar väl för ett byte oavsett om man behöver överskjutande 14 GB eller ej (och inte letar efter drastiskt lägre eller mer).

Om befintliga kunder inte får dubbel surf (eller rabatt), ja då är det ju 249 kr för 32 GB, vilket också kan vara bra om man vill krympa kostnader om ej utnyttjar allt.

5. aalx

aalx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tråkiga var att man måste binda sig ett år för att kunna få 64 GB för det priset, annars 32 för 249 efter ett halv år :(

6. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Tyckte jag kommenterade det i mitt första svar.
    "Rabatten gäller i 6 månader. Välj bindningstid ovan så får du rabatt i 12 mån. Dubbel surf gäller så länge du har kvar samma abonnemang."
    Den formuleringen antyder inte att surfmängd ändras efter 6 månader, enbart pris, om man inte binder sig. Men vad vet jag, det är ju t.o.m. fullt möjligt att inget gäller för befintliga kunder (det har vi ju sett i andra sammanhang, men att man där kan förhandla sig till det ena eller det andra). Om du ser att du kan byta, måste det väl framgå vad som sker efter 6 mån, utan bindning. Med viss sannolikhet ändras priset, inte mängden. Vad skulle annars hända de som band sig på 12 mån? Skulle de få sänkt surfmängd även fast de band sig, när deras period (av lojalitet) är över? Men som sagt, det är möjligt att det på "insidan"/inloggad syns om det är 64 efter 6m, vilket verkar rimligt med formuleringen, eller om det bara ges de som först har bundit sig, eller är nya kunder.