Abonnemang!

Diskussion i 'Allmänt' startad av zyzz, 5 jun 2012.

1. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag letar ny telefon och tänkte bara höra med er vilket ni tycker är det bästa abonnemanget ( billigast med bäst täckning ) ,
    Sen ahr jag inte så bra koll på hastigheter, de flesta har ju så att hastigheten sänks efter att man använt ett visst antal GB, som halebop bas som sänker hastigheten till 32 kb/s, 3 tror jag sänker till 64 kb/S samma med tele2 och telenor verkar ha 1gb hela tiden?

Hur är hastigheten när den har sänkts såhär, går det jättesegt eller funkar det, är det värt att köpa plus abonnemanget så man får mer surf?
    Och hur ser 3 nät ut, är det fortfarande dålig täckning?

många frågor men hoppas ni kan besvara dom

2. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
  3. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Gå in på http://www.rangy.se/ o jämför själv beroende på hur mycket du ringer smsar osv :) Svårt att avgöra angående täckning, varierar lite om man bor i stad eller på landet.

4. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Bor man i en storstad brukar de flesta operatörer fungera ok (med undantag för 3 som alltid är skräp, enligt egen erfarenhet) men rör man sig utanför storstäder är det Telia (eller Halebop, som använder samma nät) som gäller.

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 355
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vilket abonnemang som är bäst är personligt, hur ringer du osv? Rangy som tippades om ovanför funkar helt okej.

3s täckning är under Gävle likvärdig med andra operatörer täckning, på vissa ställen även bättre (jämfört med 3G näten) samt även bättre än GSM nätet på vissa ställen - det är väldigt personligt vilken som fungerar bäst där man bor. Ibland är 3 kasst medans Telia är bäst, ibland är Telia sämst och 3 bäst osv, bör man däremot i en större stad eller stad har man typ alltid acceptabel täckning med alla operatörer.

Vad har du idag? Vilken stad bör du i? Är du nöjd med din operatör du har idag?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

För mig är 3 det som fungerat i särklass bäst. Har fungerat ypperligt i Sthlm, Uppsala, Boden, Luleå, Umeå och en rad andra städer jag besökt senaste åren. Tele2 och stabil uppkoppling är dock tre ord som inte kunnat användas i samma mening de senaste månaderna...

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2