Acceleratorn/Auto rotation har slutat fungera i MIUI

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Rhymez, 5 mar 2017.

  1. Rhymez

    Rhymez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej, jag behöver hjälp med en sak som gör mig galen och som jag inte fattar är logisk.

    Skaffade en Redmi Note 3 Pro och kände för att flasha CM14 och senare LineageOS eftersom jag inte gillade MIUI7 speciellt mycket. Men när MIUI8 kom så ville jag testa på det så jag flashade tillbaka till Xiaomi.eu MIUI8, det fungerade helt ok tills helt plötsligt så slutade Acceleratorn och auto rotation fungera. När jag går in i CIT hardware test i about phone så får jag inga X/Z/Y värden från accelerator-testet.

    Jag trodde det var Xiaomi.eus rom som kanske var buggig, men jag flashade dewras stable, jag flasha Xiaomis originella stable och dev rom och problemet var fortfarande där på ALLA MIUI roms. Jag trodde då att det var ett hårdvaru-fel men jag flashade yttligare tillbaka till LineageOS och där så fungerar auto rotation och acceleratorn utan något problem alls!?!?

    Det är alltså inget hårdvaru-fel, det är något i MIUI. Jag fattar verkligen inte hur den kan fungera utan något problem alls i LineageOS men i alla MIUI Roms fungerar den inte? Kan det vara så att något flashades över när jag flashade LineageOS Nougat 7.1 och det blir problem när man flashar tillbaka till en Marshmallow rom (MIUI8)?

    Frågat på xiaomi.eu om det här men ingen annan Redmi Note 3 Pro ägare har problem med auto rotation verkar det som.
     
    Last edited: 5 mar 2017
  2. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    flasha om i EDL mode med mi flash tool (till stock). antar också att du formaterade både /system och /data innan du flashade miui.eu ? testat en tidigare weekly?
     
    Last edited: 8 mar 2017
  3. Rhymez

    Rhymez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    oj hade helt glömt bort EDL mode, flashade bara i fastboot mode innan. Flashade i EDL mode nu, ska se om det funkar.

    japp jag formaterade system och data innan xiaomi.eu flash. testade i princip 5 olike weeklys + stable innan.

    Edit: Nehepp det funkade inte :/ verkligen askonstigt att det vägrar fungera när jag inte har problem i LineageOS.
     
    Last edited: 10 mar 2017