Accessa datan i telefon utan minneskort

Diskussion i 'Allmänt' startad av Vejto, 13 maj 2014.

1. Vejto

Vejto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är ägare av en numera trasig Nexus 4 och skulle behöva komma åt datan i telefonen. Enklare sagt en gjort då det finns en del problematik..

Då jag nyss tappade telefon så innebar detta att hela skärmen sprack och med det så slutade även touchen att fungera. Med detta så startades även telefonen om, dvs jag har en pinkodsskyddad mobil där jag inte kan slå in en pinkod.
    Utöver detta så fungerar nu inte heller usb-anslutningen till datorn. Datorn hittar helt enkelt inte mobilen trots att den lyckas ladda mobilen via usb-anslutningen. Varken byte av dator eller usb-sladd hjälper.

Så just nu har jag en mobil jag i princip inte kan komma åt hur jag en gör och behöver därför lite tips. Jag har inga planer på att byta ut skärm och digitizer, den är inte värd det. Men andra knep att komma åt själva datan tar jag gärna emot!

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Reagerar inte datorn alls om du ansluter telefonen via USB? Om den gör det kan du, om du har tur, komma åt den via adb under förutsättning att du har använt adb på telefonen från din dator tidigare.

Kolla i Enhetshanteraren i Windows om den syns där eller om det finns någon okänd enhet.

3. Vejto

Vejto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Den dök inte upp i enhetshanteraren :/
    Och jag kom nog aldrig så långt att jag använde adb, testade ändå. Fungerade inte :(

4. mikekop

mikekop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem, pajade skärmen på min Xperia Go, och hade timlistor till jobbet på den. Gick inte att ansluta till datorn, och kunde inte komma in på telefonen eftersom det inte gick att använda touchen. Lösningen var att koppla in en datormus med en USB OTG(OnTheGo)-kabel. Kunde låsa upp skärmlåset och komma åt appar osv med musen! Listade dock aldrig ut hur man ska göra för att kunna trycka på meny-knappen (dvs back-home-meny-knappraden, som på Xperia Go inte ligger on-screen, utan nedanför skärmen. Provade ladda ner appar som ger dom knapparna on-screen, men just meny-knappen krävde root för att fungera.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk

5. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

stoppa i simkortet i annan telefon å ta bort pinkoden? kanske kan lösa en del av problemen om det funkar iaf