AccuBattery Pro...?

Diskussion i 'Applikationer' startad av geobjork, 1 apr 2024.

1. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jag kör AccuBattery Pro på tre enheter över samma Google konto, två Motorola och en Pixel 6a. Mitt laddningsmönster är 30% till80%.
    Tre funktioner är viktig för mig, batteritemperatur, batterihälsa och alarm vid uppnått laddnivå.
    Tempen funkar alltid på alla tre.
    Batterihälsan funkar på Motorola, men inte på Pixel 6a. Den vill ej registrera att den urladdas till under 15% och fulladdas igen.
    Alarmen funkar på Motorola men inte på 6a. Den fungerade i början, men sen var det slut, vad jag än gör.

Någon som vet av någon annan app som har dessa tre funktioner?

2. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    428
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Använder inte liknande app så har inget förslag på ersättare, men däremot använder jag Tasker för att ge notis/alarm när laddning når 85%. Sen tillåter jag Taskers notis att vibrera på klockan.

Kristy och geobjork gillar detta.
  3. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Tackar för tipset!
    Jag har själv ingen erfarenhet av Tasker, men är självklart villig att testa. Vad jag förstår är det en app man kan konfigurera ett antal olika uppgifter att aktiveras automatiskt...?

Jag har en liten grej dock. Är ofta i ett annat rum än uppladdningen försiggår. Kan man lägga in en alarm då jag inte hör enbart vibrationen?

4. BrorSnor

Mottagna gillanden:
    428
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Ja i Tasker går det att göra ganska avancerade saker om man är villig att lägga ner tiden att lära sig. Appen är inte helt enkel i början men ett sånt larm/notis för uppnådd batterinivå är inte så krångligt.

Jag brukar börja med att skapa en Task, dvs det som skall hända. I detta fall när batterinivån är uppnådd. Detta är i flik 2 i appen.

I mitt exempel här har jag både en notis + att den skall spela ett ljud. Längst ner till vänster på flik 2 finns en play-knapp så man kan prova sin Task.

När jag är nöjd med den så byter jag till flik 1 och gör min Profile som ser ut så här:

När du skapar en ny profil väljer du State som "utlösare", min är konfigurerad så här:

geobjork och Ramboline gillar detta.
  5. BrorSnor

Mottagna gillanden:
    428
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Och jag tror man måste trycka på inringade bocken när man är klar för att ändringar man gjort skall aktiveras:

Edit: om det står "Off" under Tasker så får man trycka på tre prickarna ute till höger och välja "Enable Tasker".

geobjork gillar detta.
  6. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

@BrorSnor@BrorSnor
    Tackar för din utförliga info om Tasker.
    Det här blir nog ett framtida project för mig, efter inlämnandet av mina tre tidskrävande deklarationer.

BrorSnor gillar detta.