Ace köpt från Tre

Discussion in 'Galaxy Ace' started by Beinerfelt, Jun 25, 2011.

1. Beinerfelt

Beinerfelt Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Forat!

Har precis i dagarna köpt en Ace till frugan. Köpte den kontant från Tre då den var billigast där (1995kr).
    Tänkte aldrig på att den skulle vara "brandad" då jag själv köpte en iPhone där ifrån för ett par år sedan, och den var ju inte brandad (fast det kanske inte någon iPhone är iof).
    Detta är vår första Android i familjen och jag har nu i helgen försökt läsa på en del om det.

Det verkar som om Gingerbread är på väg till Ace, kul, men hur lång tid brukar det ta för brandade telefoner att få ut uppdateringen?

För vi kan inte uppdatera den via Kies eller?

Vet i övrigt inte om Tres banding sträcker sig längre än lite förinstallerade appar, har de anpassat OSet på något mer vis som gör att Kies inte fungerar?

Är det rekommenderat att köra in samsungs stock FW på en gång, även om frugan inte kommer göra något mer avancerat än att använda facebookappen, ta bilder, surfa och kanske lägga patiens/spela enklare spel?

MÅNGA frågor blev det, men jag är väldigt ny på Android :)

2. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Det kan vara så att du får vänta ett tag längre än obrandade lurar, se där här tråden https://swedroid.se/forum/45674-tre-blaste-mig-och-ljog-om-brandning.html Du kan ha en annan ROM än stock och därför få vänta längre. Din fru verkar inte vara någon ''power-user'' så tror inte du behöver vara så orolig för att hon inte har den absolut senaste versionen :)