Jag har själv en Galaxy S och har precis köpt en Ace till min fru. Ska försöka att göra en kort jämförelse/sammanfattning:
S är i mina ögon en bätre telefon och det avspeglas ju också i priset. Ace behöver dock inte skämmas för sej på något sätt. De största skillnaderna ligger i skärmen och videokameran. Dessa är betydligt sämre på Ace än S. Skärmen verkar inte hänga med riktigt utan blir lätt "blarrig" när man scrollar snabbt. Framför allt när bakgrunden är mörk med ljus text. På hemskärmen märks det knappt alls. Kontrasten är också relativt svag om man jämför med S.
Videokameran är också dålig. Kanke inte den bästa i S heller (saknar lampa) men den är betydligt bättre.
För övrigt tycker jag att Ace är en mycket trevlig telefon och den ligger ju i det s.k. "midend" skiktet och då ska man ju inte heller förvänta sej top notch i allt. Den är i mina ögon riktigt snygg och stilren och den kom med Froyo 2.2.1 förinstallerat. Kameran tar riktigt bra stillbilder och imponerar betydligt mer än S om man tar inomhusbilder.
Att jag köpte just Ace till min fru beror på att hon prioriterar att kunna ta hyfsat bra bilder och att telefonen ska vara lätt att hantera. Både mjukvarumässigt och rent fysiskt (storleken har betydelse

) Sedan spelar det inte så stor roll om hon kan hålla på att "pilla" med den eller "modda" en massa saker. Därför föll valet på Ace som jag tycker var ett bra val för ett hyfsat pris.
Betyg:

av tio möjliga.
PS: Har inte testat Angry Birds på den ännu.
Click to expand...