Ace - Värd sitt pris?

Discussion in 'Galaxy Ace' started by Drappe, Apr 10, 2011.

1. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad säger ni som har denna telefon?

Är den bra?

Flyter Angry Birds bra på den?

För/Nackdelar ni som har den?:)

Last edited: Apr 11, 2011
  2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har själv en Galaxy S och har precis köpt en Ace till min fru. Ska försöka att göra en kort jämförelse/sammanfattning:

S är i mina ögon en bätre telefon och det avspeglas ju också i priset. Ace behöver dock inte skämmas för sej på något sätt. De största skillnaderna ligger i skärmen och videokameran. Dessa är betydligt sämre på Ace än S. Skärmen verkar inte hänga med riktigt utan blir lätt "blarrig" när man scrollar snabbt. Framför allt när bakgrunden är mörk med ljus text. På hemskärmen märks det knappt alls. Kontrasten är också relativt svag om man jämför med S.

Videokameran är också dålig. Kanke inte den bästa i S heller (saknar lampa) men den är betydligt bättre.

För övrigt tycker jag att Ace är en mycket trevlig telefon och den ligger ju i det s.k. "midend" skiktet och då ska man ju inte heller förvänta sej top notch i allt. Den är i mina ögon riktigt snygg och stilren och den kom med Froyo 2.2.1 förinstallerat. Kameran tar riktigt bra stillbilder och imponerar betydligt mer än S om man tar inomhusbilder.

Att jag köpte just Ace till min fru beror på att hon prioriterar att kunna ta hyfsat bra bilder och att telefonen ska vara lätt att hantera. Både mjukvarumässigt och rent fysiskt (storleken har betydelse ;) ) Sedan spelar det inte så stor roll om hon kan hålla på att "pilla" med den eller "modda" en massa saker. Därför föll valet på Ace som jag tycker var ett bra val för ett hyfsat pris.

Betyg: :):):):):):):) av tio möjliga.

PS: Har inte testat Angry Birds på den ännu.

Drappe likes this.
  3. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej tack så mycket för info! Det blev en Galaxy S iallafall. Det kändes som ett säkrare val :)

4. SEW995

SEW995 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte kolla lite med er som äger en Samsung ace. Min flickvän skall köpa en ny telefon och hon har hirnte så stora krav på den.
    Men fungerar skype bra acen? hur fungerar angry birds osv?
    Skriv gärna några rader om eran erfarenhet av acen. :)

5. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte testat om Skype eller AB funkar. Om sedan Ace är prisvärd elle rinte är ju alltid en fråga om vad man är ute efter. I mina ögon är jag lite tveksam eftersom man kan köpa en begagnad Galaxy S billigare och det är i mina ögon en mycket bättre lur. Jag hade kikat på Blocket där man i bland kan hitta SGS för ca: 2000 kr och i bland under.

6. kgb_swe

kgb_swe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skype fungerar bra, mer beroende av en bra internetuppkoppling. Angry Birds funkar helt ok också. Köpeversion snurrar på bättre än reklamversionen då reklamen gör att det kan lagga ibland.

7. seppok

seppok Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft Galaxy S ett år.
    Köpte också Ace ett par månader sedan.
    Jag gillar Ace mer än S.
    S var för stor och klumpig.
    Ace är sååå fin och smidig.
    Allt som funkar med S funkar med Ace.
    S har mera kraft/snabbhet, men Ace hänger med superbra!