Ace vs HTC Desire?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av oOMickanOo, 16 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. oOMickanOo

oOMickanOo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har idag en SE X10 mini pro, som är värdelös - inne på lagning för 2:a gången nu och jag börjar tröttna på det.

Har kollat på en Samsung Ace och HTC Desire. Kan dock inte bestämma mig. Det jag använder telefonen mest till är att ringa, skicka sms, spela lite, tar kort ibland med så kameran bör vara okej.

Så vilken tycker ni är bäst? Ace eller Desire?

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

kamerorna är ungefär likvärdiga i mitt tycke. Desire har ju en lite vassare processor, men känns som att jag kan ha mer appar på min ACE än vad man kunde ha på en kompis Desire.
    Sen måste jag ju lyfta fram Swype som finns i ACE, helt underbart att bara dra mellan tangenterna så skriver den själv :)

3. oOMickanOo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det lutar åt en sådan faktiskt, dock har några sagt att den känns plastig etc, men sen har jag hört och läst mycket positivt om den.

Jag behöver som sagt ingen super avancerad telefon så jag tror nog att Ace passar mitt behov bra.

4. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Alltså visst är det ju plast på den, dock inte sådan här blank plast som blir full med fett på två sekunder. Sen är plasten hård så jag tycker inte att den känns plastig och den kromade plastlisten runt telefonen känns faktiskt som aluminium men tror i alla fall att det är plast men om man inte tänker till så blir man lurad :P dock så säger jag verkligen inte att Desire är en dålig telefon men jag valde ACE då den har swype och är lite mindre. Tar en stund att lära sig swype men det är skönt att ha när man lärt sig det :) Tycker även skärmen är bra, kollar man noga så ser man pixlarna det måste jag erkänna men inget jag stör mig på när man tittar på den som man gör normalt :) Juste måste meddela att ACE ej har stöd för flash! :)

5. oOMickanOo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu lutar det åt att jag ska ta ett abonnemang + mobil då jag förmodligen ska säga upp hemtelefonen.

Så nu undrar jag istället. HTC Desire vs Samsung galaxy S? Vill kunna ta relativt bra bilder, då min vanliga kamera börjar ge med sig.

6. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Galaxy S är ju bland dom bästa telefonerna på marknaden :) om du orkar vänta så kommer ju S2 ut snart :) men annars så är ju vanliga S också en bra telefon och nu har den ju 2.3 dessutom :) Tyvärr så förlorar man LED-blixt på S.

7. oOMickanOo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret - det känns som att det kommer blir en SGS. Har varit sugen på den ett bra tag nu. :) Och det är ju bra att den har 2.3 nu med.

8. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Fast det är ju klart då borde du ju faktiskt överväga Nexus S också :) det är dock lite synd att man förlorar Amoled skärmen men LCD:n i Nexus S är rätt bra :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.