ACE

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av gugge, 5 jul 2013.

  1. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    En kompis till mig köpte en SGS Ace med kont.kort på n.o.n.
    Han skulle flasha in en ny rom, och det gick......
    Då kom han till mig då han visste att jag hållit på lite med lurar.

    Det enda som händer när man startar upp telefonen nu är att displayen tänds men det kommer inte fram någon text el.dyl.
    Om jag håller Volum Upp + Home + Power så slocknar displayen och tänds igen, men inget mer händer. Är lika om jag kör Volum Ner + Home + Power.

    Kopplar jag in den till datorn via USB så kommer det fram efter mycket trix följande:
    I fliken för USB-styrenheter : SAMSUNG Mobile USB CDC Composite Device, Under Modem : SAMSUNG Mobile USB Modem (Com 3).
    Men ingen övrig kontakt med telefonen.
    I Kies så står det "Anslut Enhet" och så snurrar det men den ansluter inte.
    Kör jag Odin, (har stängt ner Kies och avslutat i enhetshanteraren) så är det ingen kontakt heller.
    Har en USB-jigg och det händer inget mer med den i kopplad heller.

    Några tips på om det finns något mer att göra, än att ev. dra den på tippen.
     
  2. gugge

    gugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    LÖST PROBLEM

    Efter mycket tryck på Power, Home, Volym + och Volym - om vart annat och hur som helst så fick jag idag kontakt med luren.
    Hade kontakt via Samsung Modem i min dator innan, men ändå inte, modemet ville inte svara.
    Men så idag, plopp, då blev det download i fönstret och jag kunde använda Odin 1.84.
    Körde då en PIT-fil och se då startade den om och jag fick fram Samsung SG-5830i, eller vad det står vid uppstart, och där stannade den.
    Den startade inte helt men då körde jag en fil som heter PDA.tar då startade skiten om och nu funkar den.
    Men som sagt, har ingen aning om vilka knappkombinationer eller i vilken ordning jag tryckt.