Acer A1-810 8GB

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av _Samuel_, 21 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Läste om ett tips på detta forum om en surfplatta vid namn "Acer A1-810" för under tusenlappen på elgiganten. Andra butiker verkar ha den för ungefär 1600 kronor. Så är grymt sugen på denna surfplatta just nu.

Är skärmen bra. Kan den jämföras med "toppskiktet" av surfplattor utan att allt för mycket klådd? Hur är batteritiden? Hur är högtalarna? Kan man spela de mest krävande spelen utan lagg?

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Körde precis Epic Citadel i benchmark mode på High Quality på A1-810:an samtidigt som jag körde samma benchmark på min Nexus 10:a.

Acer: 58.6fps (1024x720)
    Nexus 10: 48.0fps (2560x1504)

Har inte testat den så mycket så att jag kan uttala mig om batteritiden, och det är inte högtalarna utan högtalaren och den lämnar väl lite att önska.

Det finns så klart en och annan "bloat"-app på den men jag gick in och avinstallerade uppdateringar för att sedan avaktivera allt skrot som jag inte vara intresserad av som McAffee m.m.

Har även testat Max Payne (dock bara en mycket kort stund) och det flöt på väldigt bra, MineCraft likaså.

Trevligt också att den kör så pass ny Android som 4.2.2 så du har t.ex. fleranvändarstöd.

Alltså för 740:- som det blir efter Acers Cashback så kan du inte bli besviken på denna platta. Jag är mycket positivt överraskad än så länge. Hade jag inte redan haft så många plattor (Nexus 7 (2012), Nexus 10, Fonepad, Galaxy Tab 8.9, Xoom, 2x ZTE Light, Acer B1-A71) så hade jag köpt 2 men nu blev det bara en.

Om du skall köpa mer än en så tänk på att göra separata beställningar då Acers cachbackerbjudande gäller 1 gång per person. Man måste även vara över 18 för att ta del av erbjudandet.

EDIT: Bra att veta kan vara att den saknar elektronisk kompass och ljussensor. Däremot har den plats för MicroSD kort samt en HDMI utgång (ej testat denna ännu).

Last edited: 21 sept 2013
    _Samuel_ gillar detta.
  3. _Samuel_

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur fungerar denna "cashback". Hur gör man det? Varför har de detta erbjudande?

Är 18 år, så det är lugnt iallafall. :P

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Fyller i ett formulär på denna sida.

https://eu-deals.acer.com

Du behöver då ta en bild på streckkoden på förpackningen, bild på kvitto samt så skall du fylla i plattans serienummer.

_Samuel_ gillar detta.
  5. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det som gör det hela lite intressant är att det finns 3 olika streckkoder på kartongen. :) Jag tog bild på alla, samt den på baksidan av plattan och klippte ihop det till en bild.

Man behöver också konvertera sitt bankkontonummer till IBAN och ta reda på sin banks BIC/SWIFT kod. Det finns normalt sett konverterare för detta på bankens hemsida eller t.o.m. så kan informationen finnas på ens internetbank (beroende lite på vilken bank man har).

Man måste regga sig senast 10 dagar (om jag inte minns fel) efter köpet och plattan måste vara köpt mellan 1 och 30/9.

_Samuel_ gillar detta.
  6. _Samuel_

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Perfekt att det går att ha minneskort i den. Har ett 32GB som inte skulle kommit till användning annars.

Känns väldigt jobbigt att få denna "cashback", men det kanske är genomtänkt av Acer så att inte så många använder sig av det, utan bara ger god reklam till företaget? :P

7. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jo och säkerligen också lite för att det skall vara svårare att bluffa till sig pengarna. Samtidigt är plattan lätt värd 990:- om man inte orkar bemöda sig att nyttja cashbacken.

_Samuel_ gillar detta.
  8. _Samuel_

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej, mycket trevligt. Har beställt en surfplatta nu. Jag har i ärlighetens namn inte så många anvädningsområden för den, men lite kommer jag nog ändå använda den. För att spara på batteriet i mobilen till exempel. :P

9. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Jag fotade av plattans serienummer. De står inte exakt vilket serienummer de menar.

10. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 018
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
  11. _Samuel_

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag fick den i onsdags och använde den först tordags natt om jag inte minns helt fel.

Måste säga att jag är imponerad på den med tanke på priset. Bra skärm, snabb, registrerar fingarna rätt o.s.v. Har inte riktigt testat batteritiden ännu men den verkar vara okej. Kameran är dålig men antagligen bra för sitt pris.

Om man behöver en billig och bra surfplatta så är denna absolut värd 990:-!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.