Körde precis Epic Citadel i benchmark mode på High Quality på A1-810:an samtidigt som jag körde samma benchmark på min Nexus 10:a.
Acer: 58.6fps (1024x720)
Nexus 10: 48.0fps (2560x1504)
Har inte testat den så mycket så att jag kan uttala mig om batteritiden, och det är inte högtalarna utan högtalaren och den lämnar väl lite att önska.
Det finns så klart en och annan "bloat"-app på den men jag gick in och avinstallerade uppdateringar för att sedan avaktivera allt skrot som jag inte vara intresserad av som McAffee m.m.
Har även testat Max Payne (dock bara en mycket kort stund) och det flöt på väldigt bra, MineCraft likaså.
Trevligt också att den kör så pass ny Android som 4.2.2 så du har t.ex. fleranvändarstöd.
Alltså för 740:- som det blir efter Acers Cashback så kan du inte bli besviken på denna platta. Jag är mycket positivt överraskad än så länge. Hade jag inte redan haft så många plattor (Nexus 7 (2012), Nexus 10, Fonepad, Galaxy Tab 8.9, Xoom, 2x ZTE Light, Acer B1-A71) så hade jag köpt 2 men nu blev det bara en.
Om du skall köpa mer än en så tänk på att göra separata beställningar då Acers cachbackerbjudande gäller 1 gång per person. Man måste även vara över 18 för att ta del av erbjudandet.
EDIT: Bra att veta kan vara att den saknar elektronisk kompass och ljussensor. Däremot har den plats för MicroSD kort samt en HDMI utgång (ej testat denna ännu).
Last edited: 21 sept 2013