Acer Liquid Eclair uppdatering så gott som bekräftad.

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Bjalle, 15 feb 2010.

1. Bjalle

Bjalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gizmodo kör en nyhet om Acers nyaste telefon Liquid E. Acer lanserar telefonen som en ny modell fastän det enbart verkar vara fråga om en Liquid med senaste versionen av android (fingers crossed). Förhoppningsvis innebär detta även en uppdatering till oss övriga Liquid användare. :)

2. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

3. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Liksom er andra håller jag tummarna. Men är skeptisk fram tills dess att jag ser det.

Sorry att jag kanske är lite negativ, men blev det efter att Acer släppte sin ofullständiga källkod till kerneln. Vågar inte hoppas för mycket.

Undrar om dessa nya Liquid E är "HW-version: 0.4" eller om detta blir 1.0'orna.

Även nyfiken på om dessa nya E-modellerna kommer kunna köra på 1ghz, eller om de har samma utfall som på de nu släppta hårdvarorna där runt hälften (har ingen exakt siffra precis) kan köra på 1ghz, men att 90% (har ingen exakt siffra här heller) av dom som kör på 1ghz upplever massa problem med reboot och krasher.

Oavsett så verkar det vara ett steg mot 2.1, om det sen blir så att någon får rippa rommen för att få den att köra på vår hårdvara eller om den fungerar rakt av mot vår hårdvara, så verkar 2.1 komma iaf.

Håller tummarna dock att de nu läkta rommarna som folk fått tag på med 2.1 är till våran device fullt ut.

4. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Tyckte mig läsa att det är samma processorhastighet i "e" modellen.

Nu spekulerar jag bara men kan det vara så att Acer fått köpa snapdragonprocessorer som inte håller måttet för 1 GHz till bra pris? Det skulle ju förklara varför många ballar ur vid 1 GHz? Och liquid-priset.

Blir ju riktigt till mig när jag ser Angios youtube-klipp. Då är det ju inte långt borta för en release, officiell eller inofficiell.

5. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Det är väl så att istället för att släppa en FW update så släpper de en "ny" Liquid?

6. Bjalle

Bjalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har personligen hållit mig från att uppdatera min liquid i väntan på en officiell (semi officiell) release. Har likt många andra ingen förståelse för varför Acer släppte en "söndrig" kernel. Dock tror jag att Acer nog kommer att lancera denna uppdatering till våra liquids hel och genom officiella kanaler. Förstår inte grejen med alla dessa läckor som kommer hela tiden, kan dessa "insiders" inte bara säga om det är någon 2.x uppdatering på väg eller inte? Är ju ingen idé att sitta och utveckla på något som kommer att uppdateras inom kort.

7. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Instämmer! Varför dessa 2.000.x-rommar när de planerat en 2.1-Android-rom hela tiden och tydligen haft en under utveckling?

Känns som de lägger resurser lite knepigt. Men okey, det är bara positivt för oss om 2.1 kommer släppas till våra mobiler. Dock är jag fortfarande lite skeptisk fram tills dess att jag ser det med mina egna ögon. Men som jag sagt tidigare: Blir bara fruktansvärt glad om jag har fel! Håller tummarna att jag har fel och att det faktiskt kommer en officiell uppdatering till 2.1 för våra mobiler.

Ser man på hur Sony Ericsson arbetat genom åren så hoppas jag att Acer inte tar vid dom, dvs: Släpper samma mobil på samma platform med nästan samma skal och ny mjukvara, men som "ny mobil", istället för att uppgradera de mobiler som redan funnits på marknaden.

8. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Dom har ju redan fått igång 2.1 på Liquiden. Samt att det håller på att utvecklas custom romar, med 2.1 just nu. Å dom custom romarna är byggd på en "leak"-rom från Acer, så det känns som det håller på att tas fram.

Sen bryr jag mig inte om Acer släpper en 2.1 rom, eller inte. Om det kommer ut en custom rom som funkar bra.

9. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Dom leaksen är från engineer team, det är vad ingenjörerna på acer själva lekt med, inget som är gjort för en riktig release, eller så används den som en patch till nuvarande Liquid donut builden innan 2.1 släpps officiellt. Så inget felprioriterat och jag kan bekräfta att den interna testningen av eclair skett i två veckor nu, så inget nytt, men inte förrens igår så lyckades vi få tag på en leak. Jag väntar på att få min ikväll.

10. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vi får ju hoppas "den" läcker ut på nätet på något "mystiskt" vis då inom en snar framtid, för förmodar att du inte tänker läcka den.

Dock anser jag att du bör läcka unbrick-appen du har. Eller iaf reverse-enginera den så du kan koda en egen app som gör samma sak och som kan rädda telefoner som är brickade. Vore sjukt användbart...

11. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vi vanliga dumma dödliga får nog skaffa oss lite tålamod bara! o_O
    Fast jag känner precis som alla här! GE OSS ROMEN NU! :P

Har du möjlighet att ge oss en hint om hur exklusiv den är och var det sitter fast i att göra ett släpp. Tänkte på att det inte verkar vara någon fara i att lägga upp youtube-klipp och berätta att ni har/kommer få romen samt att 2.000.xx släppen kommit ut utan problem?

12. Chichin

Chichin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Och nu bekräftat på riktigt om mannen på mässan inte pratar i nattmössan;)

Men!! Frågan är ju, NÄR KOMMER DEN!!!???

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag skulle ju skära av mig ett lillfinger för att lägga beslag på 2.1:an... Kan jag betala i natura?

14. nonajme

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

ja, bara att hålla tummarna för att han släpper det snart då :)

15. Kokka

Kokka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad heter hans twitter?

16. nonajme

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

http://twitter.com/AngioNicholai

men det här var inte lika roligt att läsa.

så, det blir nog att vänta ett tag till :(