Active sync

Discussion in 'Galaxy S' started by Claus, Sep 22, 2010.

1. Claus

Claus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Efter har varit en trogen iPhone användare sedan 2007 har jag fått upp ögonen för Android världen, som jag tycker verkar spännande! :)

Jag har funderingar på att köpa en Samsung Galaxy S och har en fråga innan köpet.

Jag har ett enda krav på telefonen och det är att den ska fungera mot Exchange 2003 via Active Sync. Kan någon med denna telefonmodell bekräfta att det går att synka mail och kalender utan problem. Jag hade läst någonstans att det kunde förekomma konfigurationsproblem i Android 2.1 och att det kanske skulle bli löst i version 2.2? någon som kan bekräfta detta?

2. pqvist

pqvist Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag synkar min SGS mot Exchange 2007 OTA (push) utan problem. SGS synkar alla exchange-mappar samt kalendern. Tyvärr inte anteckningar/notes och tasks.

3. Claus

Claus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara den synkar mail och kalender så är jag nöjd. Tack för ditt svar! :)

4. zitiman

zitiman Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan som det nämns i ett annat forum inte acceptera/tacka nej till en mötesinbjudan via Exchange. Detta är riktigt kasst. Jag upplever heller inte att det är helt stabilt att skicka mail via en Exchange-server. Jag har dock installerat senaste beta-firmware (Froyo JPH).

5. Speedyidol

Speedyidol Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.
    Den inbyggda epost programvaran är ganska kass. Men laddar du hem touchdown så funkar den bra.