Activsync förbud på Jobbet

Diskussion i 'Allmänt' startad av percyo, 27 sept 2012.

1. percyo

percyo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr har it-avdelningenav någon j-vla anledning förbjudit syncning av företagets Exchangesserver till Androidtelefoner. Vilket innebär att jag inte kan använda den inbyggda Active Sync clienten som är installerad på min Samsung Galaxy SII.

HAR ni någon ide på hur jag kan kringgå detta obehagliga beslut och ändå synca på nått sätt?.. utan att byta telefon?

/percyo

2. Sailfast

Sailfast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Erbjuder de inte access via POP3 eller IMAP istället?

Du kanske kan börja med att fråga om varför de ha stängt av active sync:en. Jag tycker den verkar rätt säker åtminstone, gillar speciellt att man kan rensa en stulen mobil remote.

3. percyo

percyo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är faktiskt inte säker på varför längre... Men anledning var tidigare just att den inte kunde remote swipe.

Om man frågar om POP får man tag på kalender då oxå?

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det kan myckt väl ha med ny compliance att göra. vi har precis fått stängt hos oss oxå för att följa nya säkerhetsföreskrifter i vår senaste audit. så nu har alla fått iphones ist med pinlås på.. utan pinlås fungerar inte kalender och mail eller nummeruppslagning till ad:t..

personligen tycker jag det är bra. jobbmail har inget att göra på en privat telefon det är åt helvete.