Fråga: Adaptern från Bazula

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Gojz, 4 dec 2012.

1. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Funkar denna att sätta i svenska uttag? eller måste jag fixa en svenska sladd till den? :) Kom ju ingen svensk adapter med... :(

2. Acentren

Acentren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Fick du inte med någon svensk adapter från bazula så maila dom angående det så skickar de säkert en :). Annars är det bara att in i närmaste välsorterade elektronik handel (typ kjell o company) och köpa en där :)

3. godoy

godoy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bazula skickade med en adapter för Storbritannien... Kan jag använda min laddare till GNexus?

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

4. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det jag fastnar fick var standard usb laddare med stift för USA (två smala platta parallella stift), och en adapter för att omvandla de platta stiften till runda, det som vi har i Sverige.
    Usb laddaren i sig bör du utan problem använda med någon annan pryl (kanske inte iphone).

5. kricket

kricket Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du kan testa men det är absolut inte säkert att din laddare till GNexus orkar med att ladda den, detta då GNexus har en 1A laddare och N10 har en 2,5A laddare.

6. miga03

miga03 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

USA till EU adapter

Om man har fått en USA modell på sin laddare (två platta stift) så är det enklast att använda en sådan här:

http://www.mrgizmo.se/products/USA-till-EU-adapter.html
    http://www.iphonedelar.se/laddare/98-usa-till-eu-adapter.html
    http://www.bazula.se/Apple-iPad/Tillbehoer-foer-iPad/Ladd-adapter-US-till-EU.htm

etc... går att hitta på flera ställen. Hade själv ett par stycken på kontoret då vi beställer prylar från USA ibland.

Själva laddaren klarar från 100V till 230V vilket är vanligast att de gör i dag. Tillverkaren slipper på så vis producera helt olika för olika marknader.

Last edited: 13 dec 2012
  7. Chreo

Chreo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Garanterat har ni någon apparatsladd som, om ni kollar noga, passar in i själva "sockerbiten". Om ni satt dit biten med stiften så ta bara bort den. En sådan här apparatsladd funkar http://www.clasohlson.com/se/Apparatssladd/Pr220457000

I mitt fall hade jag fått UK laddaren och Bazula hade skickat med en US->UK adapter *facepalm* varför jag aldrig satte dit själva stiften i sockerbiten och upptäckte detta

8. kruso

kruso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

När man anslutar en adapter. Minskar effekten eller hur man nu skall uttrycka sig?
    Alltså krämar den fortfarande på i högsta ampare

9. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Att ansluta den adapter som Bazula skickar med ändrar inte effekten något, det är ungefär som att du har en förlängingsladd emellan, förmodligen inte ens det.