Adb i Windows Vista.

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by J.Zon, Dec 25, 2009.

1. J.Zon

J.Zon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena.

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Nu är det så att jag inte är jätte kunnig på detta men jag skulle få in svensk ordbok på HTC IME tangentbordet på min Magic. Om jag nu har förstått allt rätt så måste man dra ner Android SDK till datorn vilket jag har gjort. Och även installerat USB drivrutinerna och har på debugging på telefonen. Det som inte fungerar för mig är att när jag går in på adb.exe under tools mappen så händer inte mycket mer än att cmd snabbt kommer upp o kör några kommandon och sedan händer inget mera.

Någon som vet vad det kan bero på eller om det finns något enklare/smidigare sätt att få in svenska på tangentbordet?

Tack för svar :)

2. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

ja, du ska starta kommandofönstret först, annars sker precis det du beskrev att det kommer upp en svart ruta snabbt och försvinner.
    I rutan där det står "påbörja sökning" när du trycker på "bollen" längst ner till vänster.
    sen skriver du
    cd \
    då står du i din c:\-root. efter det så ska du använda kommandot cd för att leta fram katalogen du installerat android-sdk i.

här är en länk med kommandon:
    http://www.student.nada.kth.se/~d97-ado/oldhome/commands.html

sen använder du de kommandon du ska använda...
    adb behöver argument för att fungera... exv adb logcat för att starta loggern.
    adb push för att "skjuta in" en fil i din telefon.

4. J.Zon

J.Zon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaha nu fattar jag det.
    Tack det funkar nu efter lite trixande.

Dock kan jag inte pusha in någon fil på telefonen eftersom den säger att jag inte har någon plats kvar.

failed to copy: no space left on phone.

Någon som har någon idé om vad man kan testa?

EDIT: Jag löste det jag ville göra genom en annan kodning jag hittade på XDA. Tack för all hjälp dock :)

Last edited: Dec 25, 2009