Hej! Har problem att köra adb när jag ska lägga upp en update.zip fil på SD kortet. Får följande att fungera: adb get-serialno >HT95PKF03151 Men när jag skriver följande: adb push update.zip /sdcard/update.zip >protocol failure Är det någon som har en ide vad det kan vara?
Hej, hade inte gjort det. Jag följde bara Wiki för Flash/Root HTC Magic (Windows), där stod inget om det. Men nu har jag provat det och jag får följande fel. remount failed: Operation not permitted
Ja, det har jag. Har kört nandroid backup samt att mobilen svarar när jag skriver adb get-serialno samt adb get-state och allt det fungerar bra.
Vill tacka alla som försökt hjälpa mig! Hittade en "lösning" på mitt problem. Jag provade en annan dator. Vet inte om det kan ha med att jag hade telefonen inkopplad på en USB hub. Har haft problem med andra USB vertyg ex JTAG och annat när man kört dem genom USB hub fast att den matas med extern ström. Men med en annan dator och utan Hub så gick det bra. Ska prova igen imorgon på den andra datorn och koppla in mobilen direkt i datorn för att se om det var USB hubben som spökade igen...