adb tool on Samsung Galaxy

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av gunnar-medial, 4 aug 2009.

1. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Last edited: 4 aug 2009
  2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kör Eclipse + Samsung Galaxy på min dator, och det verkar funka, har även börjat skriva på ett program som går bra att köra direkt i telefonen (när man kör via Eclipse)

Problemet för mig har varit att få igång drivrutinerna, men följde instruktionerna i Wiki + lite "eget" tänkande. Var alltså inte inne och ändrade i drivrutinerna manuellt (gjorde det först, men gjorde om senare).

Här är en liten sammanfattning (om någon mer vill försöka utveckla)
    - Installera SDK + Eclipse, justera in ADT m.m.
    - Ställ telefonen i USB-debugging, koppla in den.
    - Manuell installation av drivrutiner, välj den som ligger i usb_driver i SDK, ADB Testing Interface
    - Kör programmet som vanligt i Eclipse, för mig kör den det på telefonen istället för i emulator om telefonen är inkopplad. Man kan köra adb devices i kommandotolken för att se om telefonen är inkopplad.

Felsökning:
    Drivrutinen fungerar inte som den ska: Se i Wiki, Flashning/Rootning av Magic -> Felsökning, ta bort och installera om drivrutiner. Se även till att det är senaste SDK.

Kan vara så att man måste skriva in en rad för att tillåta USB-debugging i Manifest-filen. Instruktionerna för utveckling på G1/Dev phone som Google har har funkat för mig.

Last edited: 4 aug 2009