ADW frågor

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av davidsson, 6 sept 2010.

1. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tänkte skapa en tråd med frågor ang inställningar i AWD.

Hur gör man för att låsa fast statusbaren har hittat hur man döjer den men om jag väljer att ej dölja den så fördvinner den titt som tätt vill ha den framme så jag ser batteri samt täckning.

2. finafisken

finafisken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sedan några dar problem med adw. Nästan varje gäng jag återvänder till hemskärmen kommer valet upp ifall jag vill använda sony ericssons inbyggda hemskärm eller ADW. Jag väljer ADW och bockar i att jag inte vill ha frågan igen . Trots detta dyker frågan upp gång på gång, vilket gör det hela mer eller mindre oanvändbart.

Dessutom kan man se ADW Launcher som ett program i multitasking - menyn, något som jag är rätt säker npå inte är normalt. Är det någon som vet vad felet kan vara ?

Har senaste fw , senaste adw från market. Har startat om telefonen och installerat om adw utan att bli av med problemet. Hjälp mig !

3. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag hoppar oxå in i den här tråden med en fråga om ADW...
    Finns det någon form av guide/howto för att lära sig vad som går att göra med ADW?
    Man ser ju på andra att det går att få till bra, men hur man kommer dit är ju frågan..
    Ska väl oxå påpeka att man är ny med android men redan såld efter 4 dygn med min mini pro!!

4. rina.

rina. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Du går in på ADW inställningar via menyknappen, sedan väljer du System preferenences och sedan Swipe down eller swipe up actions och väljer None eller något annat du föredrar.

5. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft samma problem med 4-5 olika launchers, så det är nog inget specifikt för adw. Berätta gärna om du lyckas lösa det.

6. finafisken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu "löst" detta genom att göra en återställning av telefonen. Inget direkt roligt alternativ, men hittade inget annat. Än så länge har problemet inte dykt upp på nytt iallafall.

7. finafisken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har nämnda problem dykt upp igen, och jag lyckas inte få bort det. Till och med om jag kör se:s fula startskärm kommer frågan upp varje gång man trrycker home. Bara att resetta igen verkar det som. Är det ngn som känner igen detta ? Kanske sett det på nätete ngn stans?

8. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har letat som attan, men inte hittat nåt.

9. finafisken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter några dagars pillande , ringande till SE etc lyckades jag tillslut hitta källan till problemet med defaulthemskärmen. För mig var det appen Estrongs security manager som skrev över inställningen så fort den var installerad. När den var borta gick allt som vanligt igen, och felet går att återskapa genom att åter installera estrongs.

Så om du inte har just estrongs sec mgr kanske det är ngn annan app som spökar. testa att avinstallera andra apps i tur och ordning till du hittar rätt. Det funkade för mig iaf.