Adw Launcher Ex vs Launcher pro plus?

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av Knäckebrorsan, 13 feb 2011.

1. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hej, jag tänkte köpa en "pluslauncher" och undrar fördelarna/nackdelarna med Adw Ex och LP Plus? Jag vet att man kan ha widget rezizising på LP, kan man det på Adw Ex? Skall bara köpa en av dem, och undrar vilken som är bäst?:)

2. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har båda och håller just nu på att ge ADW EX en ny chans. Jag upplever att det är lite omständigare att lägga till genvägar och widgets med ADW EX. Dessutom är LPP snabbare överhuvudtaget, iaf på min telefon.
    Både resizing och överlappande widgets funkar på bägge två, men även där anser jag att LPP är lite smidigare att använda. Det man kan göra med ADW EX, som inte går i LPP, är att välja att inte ha någon dockbar, utan att expandera skrivbordet så att alla genvägar blir exakt lika stora och ligger symmetrisk utplacerade över skärmen. Det är ADW:s största fördel som jag ser det. Men skulle jag välja en av de två så skulle det definitivt bli LPP!:) Men det är nog en vanesak också. LPP har jag ju använt mest och därför tycker jag att den är mer användarvänlig.:P

EDIT: Kanske ska förklara varför jag tycker ADW är omständigare....ett exempel:
    Ändra storlek på en widget i LPP: Longpress på widgeten, en ruta kommer upp som du drar i tills önskad storlek är uppnådd.
    Ändra storlek på widget i ADW EX: Longpress på widgeten, en ruta kommer upp där du får trycka edit, därefter en ruta till där du väljer hur många kolumner respektive rader widgeten ska ta i anspråk. Då vill det till att man kommer ihåg hur många rader och kolumner man har valt att skärmen ska ha....:P

Last edited: 13 feb 2011
  3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fast det där sista stämmer inte. Det är bara att dra efter att du tryckt "Edit".

Det är väldigt liten skillnad på de två. Jag gillar ADW EX bättre eftersom den flyter bättre på min telefon samt att en del widgets, scrollbara sådana, funkar bättre på ADW EX än LPP.

Men LP kommer snart med nyskriven kod och då kanske man byter igen. Men just nu gillar jag ADW EX bättre.

4. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Mm, men en sak jag vet är att när man skall ändra ikon på ett program på Adw så slipper man ju lägga in ikonen igen, det är ju bara att långklicka och sedan edit. På LP så måste man ju ta bort ikonen, lägga in den igen och sedan ändra ikon. Något som inte finns på Adw är ju swipe settings, vilket jag använder ganska mycket. Vad är skillnaden på Adw och Adw ex egentligen förutom att man kan ändra dock backgrund.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du kan ändra dockans bakgrund på både LPP och ADW EX :)

6. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag vet, men jag menade vad som var skillnaden på Adw Ex och "Original" Adw, läs rätt nästa gång :D

7. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Med adw ex finns det många ui settings som inte finns med gratisversionen har jag märkt... overlap widget, ändra dock, icon settings där du kan förstora ikoner som du har på "skrivbordet" bla.

8. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ok, kan man allt detta på LPP??

9. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

handlade inte denna tråd om adw vs adw ex? ;)

Du kan inte förstora ikoner med LPP, men det andra kan du göra... Nu kommer förhoppningsvis snart den "nya" versionen av LPP och där vet man inte vad det kan finnas. Jag väntar på den!! och hoppas han har hittat på något riktigt nice! :)

10. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, läs rubriken? :D Jag ställde en fråga i denna tråd som handlade om vad som var skillnaden mellan Adw Ex och Adw(det var en annan fråga än startfrågan.) Jag fattar om det är lite svårt att hänga med för 40plussare ;)

11. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Såg det sen...

ja, tänk på det! men jag är inte 40+ än :P fyller 40 snart ;)

12. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ok, då hade jag fel med. Är vi kvitt?? ;)

13. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

kvitt, kvitteli kvitt kvitt ;)

14. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

15. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hur som hellst, tack för hjälpen allihopa, nu tror jag att det blir Adw launcher EX ändå, jag tror den blir bäst :D

16. Zelda

Zelda Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ja... sorry. Jag blandade ihop det med när man lägger ut widgeten från första början...
    Men hittade en grej nu som jag inte har upptäckt förut med ADW. Man kan ju välja transparent bakgrund i appdrawern! Skitbra ju!.:)

17. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

tänk på att lpp kommer med ny kod snart med en mängd nya funktioner. Skulle satsa på lpp jag... men jag har den ju redan iofs..

18. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Big problem: när jag skulle ladda ner adw ex så lånade jag ett kreditkort av en släkting, och personen ville inte att de uppgifterna skulle ligga på mitt konto så vi raderade dem efter ca 10 min. Problemet var att pengarna förmodligen inte hade dragits av från kontot innan vi tog bort släktingarna och jag använde ju appen som standard launcher. Det kom bara upp en stor skyllt om att det stängdes oväntat och när jag försökte igen kom det samma sak hela tilden. Jag kunde ju inte heller komma in i intällningar eller något sånt, telefonen var helt låst. Jag ringde kundservice för HTC och det ledde till att jag fick göra total återställning så alla apparna har raderats. Mitt stora projekt idag kommer vara att lägga in appar och kontakte :(

19. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Lånar den här tråden lite!

Måste man betala igen nu när den nya versionen av Lpp kommer?

20. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nej det behöver du inte.