Jag har båda och håller just nu på att ge ADW EX en ny chans. Jag upplever att det är lite omständigare att lägga till genvägar och widgets med ADW EX. Dessutom är LPP snabbare överhuvudtaget, iaf på min telefon.
Både resizing och överlappande widgets funkar på bägge två, men även där anser jag att LPP är lite smidigare att använda. Det man kan göra med ADW EX, som inte går i LPP, är att välja att inte ha någon dockbar, utan att expandera skrivbordet så att alla genvägar blir exakt lika stora och ligger symmetrisk utplacerade över skärmen. Det är ADW:s största fördel som jag ser det. Men skulle jag välja en av de två så skulle det definitivt bli LPP!

Men det är nog en vanesak också. LPP har jag ju använt mest och därför tycker jag att den är mer användarvänlig.
EDIT: Kanske ska förklara varför jag tycker ADW är omständigare....ett exempel:
Ändra storlek på en widget i LPP: Longpress på widgeten, en ruta kommer upp som du drar i tills önskad storlek är uppnådd.
Ändra storlek på widget i ADW EX: Longpress på widgeten, en ruta kommer upp där du får trycka edit, därefter en ruta till där du väljer hur många kolumner respektive rader widgeten ska ta i anspråk. Då vill det till att man kommer ihåg hur många rader och kolumner man har valt att skärmen ska ha....

Click to expand...