ADW.launcher funderingar

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av frotz, 5 dec 2010.

1. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Okej, har använt adw.launcher nu några dagar och tycker det är grymt! Men har lite funderingar kring det.

Vad jag har sett så verkar SE´s hemskärm ligga kvar i bakgrunden? Ligger den och kör och tar upp batteri? Isf kan man stänga av den på något sätt så man bara kör adw.launcher?

Har läst och hört att vissa tycker att de har fått bättre batteritid med adw.launcher och vissa sämre. Någon som kan bekräfta det?

2. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har samma erfarenhet. Dock borde den inte ta batteri då den inte ska köra aktivt. DOck tar den nog upp minne. Jag har rootat min telefon och tagit bort SE's hemskärm. Det löste allt.

3. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ah okej. Ja det kanske blir att försöka sig på att roota telefonen någon dag och ta bort SE's hemskärm. Men det får bli en annan gång. Så länge inte den tar upp massa batteri. Men som du sa så borde den ju inte det eftersom den inte körs.

Sent from my U20i using Tapatalk

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Jag kan tyvärr inte hålla med vad ni säger. Kör Launcher Pro och inte fått sämre batteritid för det. Visst ligger com.sonyericcson.homescreen igång i bakgrunden men drar ingen CPU och väldigt lite minne.

Har provat att köra med den borttagen och jag skulle vilja säga att det folk upplever att telefonen blir rappare utan den är en placebo effekt. Jag ser ingen som helst skillnad.

5. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vi sa aldrig att vi fått sämre batteritid ;-). Jag undrade bara om det var någon som upplevt det. Har inte hunnit andvänt adw.launcher tillräkligt länge för att se det själv. Var bara lite orolig att SEs hemskärm körde i bakgrunden. Men det verkar den inte göra. Men den ligger fortfarande bakgrunden och då borde den ju också ta upp minne?

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Det var ju det ja sa i min tidigare post, den ligger i bakgrunden och drar ingen CPU (iaf inte under den tiden som jag gjorde mätningar via adb shell) och ca 10MB minne. Detta minne är inget att vara orolig för då systemet tar tillbaka dem om det skulle behövas.

edit: Även om man kör en force close på den så startas den om efter en liten stund. Just nu på min lur så ligger den i bakgrunden med 0% CPU och ca 12MB ram använt. Så det verkar som om något av SE's egna system anropar och startar upp processen igen.

Last edited: 6 dec 2010
  7. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ah okej, då förstår jag. Inget att vara orolig för då.

Tack för svaren :-)