ADW Launcher problem efter uppdateringen!

Diskussion i 'Samsung' startad av TheEdge, 16 december 2011.

1. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Efter en uppdatering som kom för några dagar sen så kan jag inte sätta ADW som orginal launcher! När jag trycker home så blir det alltid stock!! :(

Vet inte om jag lyckats bockat i "använd alltid" knappen men hittar ingenstans där man ställer in adw som default! Det borde ju finnas!

Sen gillar jag inte maindock funktionen så har alltid den borta.....det funkade fint förrut men nu står det empty på skärmen....inte så snyggt!

Nån som har en lösning på detta?

mvh

Edge

2. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Pinsamt!

Hittade Enable Maindock i menyerna....bara att bocka ur!!

Ber om ursäkt för det....men hur fan får jag så att den inte byte launcher så fort jag trycker på hemknappen!

:)

3. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Gå in i program -> hantera program, välj alla och leta upp startbild och tryck på programmet. Sen bläddrar du ner till "rensa standard" Tryck på den och sen trycker du på hemknappen, då får då upp valet igen vilken launcher du vill använda, kryssa i använd alltid och tryck på ADW ex. Sen är det alltid adw är "hem" tills du rensar standardinställningarna för adw.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 17 december 2011
  4. jonas9000

jonas9000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja just det, Samsungs launcher heter på svenska "startbild" ?!? Underbart när valet "språk" finns som val. Borde vara förbjudet att översätta orginal engelska till annat språk, bidrar bara till förvirring. Kör alltid engelska på alla prylar!!, då hade den hetat "launcher" och du skulle fixat detta fort och enkelt själv.