Hej Jag har en ipad med ios 12 och en person jag känner har oxå det. samma modell, samma ios. När jag ska ladda hem app typ youtube får jag upp att det inte går för det kräver ios 15 eller senare, men frågar om jag vill ta ner senaste versionen som fungerar. Och jag gör det, kan ladda hem youtube, och fina fisken. Men polaren ska göra samma sak och får inte upp det meddelandet. Han får bara upp att det kräver ios 15 eller högre punkt slut. Vad är det vi missar? varför kan jag och inte han?
Det låter som att problemet kan bero på vilket Apple-ID som används. Se till att din vän använder samma Apple-ID som användes tidigare för att ladda ner YouTube. Ibland behöver man ha haft appen installerad tidigare med det Apple-ID:t för att kunna ladda ner en äldre version. Dubbelkolla att rätt Apple-ID är inloggat under *Inställningar* > *iTunes och App Store*. Detta borde lösa problemet!
Om din vän inte har laddat ner YouTube tidigare med sitt Apple-ID, kan det vara därför han inte får alternativet att ladda ner en äldre version. Här är en lösning: 1. Ladda ner med ett annat Apple-ID: Om du har ett Apple-ID som tidigare har laddat ner YouTube, kan du logga in med det på din väns iPad och försöka ladda ner appen. Efter att ha laddat ner den kan du logga ut och logga in med din väns Apple-ID igen. Appen borde då vara tillgänglig på hans iPad. 2. Köp på en annan enhet: Logga in på en annan iOS-enhet som har iOS 15 eller senare med din väns Apple-ID och ladda ner YouTube där först. Sedan borde alternativet att ladda ner en äldre version bli tillgängligt på hans iPad med iOS 12. Förhoppningsvis hjälper detta!