Äldre version av SNote?

Diskussion i 'Samsung' startad av AX3L, 4 jan 2013.

1. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!
    När jag uppdaterade plattan till nyaste versionen av Android uppdaterades även SNote och om den nya versionen tycker jag inte! Den zoomar och jävlas när jag lägger handen på (trots "Pen only mode"), knapparna är inte alls lika intuitiva och ja, jag vill ha tillbaka den äldre versionen helt enkelt. Är det någon som vet var man kan få tag på den alternativt ändra någonting på den nya så den fungerar bättre? Allt annat är dock bättre efter uppdateringen så att återställa enheten känns inte aktuellt..

Jag har även testat Lecture Notes, och även om jag gillar den mycket bättre saknar jag shape/funktion och det integrationen med WolframAlpha och skulle därför gärna försöka fixa SNote snarare än att byta.

Stort tack på förhand!

2. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lite osäker, men jag tror du behöver root för att radera nuvarande S-Note och installera den äldre versionen.

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk HD

3. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hmm, ajdå.. Det känns ju som en onödig risk, min förhoppning är att jag bara ska behöva installera en apk med gamla SNote men det kanske inte är så enkelt. Jag har iaf mailat Samsung, får se om dom har någon lösning.

Tills vidare kör jag LectureNotes, några funktioner saknar jag visserligen i den men jag har märkt att den har många andra kvalitéer som väger upp och bättre lär det bli! Funktionen "customizable drawing tool" lär ju vara helt underbar, rita upp vad du brukar rita (pilar etc) så blir det standardfigurer bara att infoga. Att kunna rita upp koordinatsystem med ett tryck, ja tack!

4. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det kan du också göra i nya S-Note, dessutom kan den omvandla formler och räkna ut dem.

Sent from my GT-P3113 using Tapatalk HD

5. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det pratas lite om detta på xda också så du är inte ensam, lösningen dyker nog upp. Som tidigare nämnts så skulle det säkert funka om du rootar och avinstallerar ifrån systemet. Det finns ett ganska säkert och enkelt sätt att roota plattan nu utan större risker också om det skulle vara så att du vill det.

6. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fast den funktionaliteten fanns även i gamla SNote och även den fungerade bättre vad jag kan se. Problemen jag har nu med att funktionsinput funktionen ibland inte reagerar när jag ritar och ger fullkomligt knäppa översättningar tyckte jag mig inte alls ha på förra versionen. Likaså den så praktiska formfunktionen, ibland försvinner allt annat jag ritat när jag ritar en ny symbol och kan komma tillbaka långt senare när jag gör något helt annat. Handhavandfel ska väl inte uteslutas, men faktum är att jag inte hade några av dessa problem tidigare.

Angående nya funktionerna i LN, jag syftar alltså på tex möjligheten att lägga in ett helt koordinatsystem som en symbol och sätta ut på precis samma sätt som WordArt i Office.

Ja jag hoppas verkligen på en lösning, företrädesvis att Samsung gör en kovändning.

Det får bli ett senare projekt isf, dessutom har jag ännu inte hittat någon apk att installera. Tack för tipset dock!