Fråga: Ändra homescreen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Scierra666, 16 sept 2011.

1. Scierra666

Scierra666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag undrar om det går att ändra din homescreen så att den blir tex sidan 3 så att när du trycker på homeknappen att man hamnar där och både kan scrolla sidor till vänster och höger. Jag har testat lite men verkar bara som man kan ha den sidan längst till vänster som homescreen.

Har precis installerat launcher pro och där kan man göra så...tycker dock att den verkar lite laggig så om det gick att fixa det utan app eller liknande vore det bra.

Kan väl nämnas att min telefon INTE är rootad.

2. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Tror det krävs en rootad telefon för att fixa det om jag minns rätt, tyvärr
    har du provat GO Launcher eller ADW Launcher ? andra alternativ om du inte gillar launcher pro, där du även kan välja vilken du vill ha som hemskärm.

3. Scierra666

Scierra666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har inte testat dom du nämner men får kika lite på dom...tack för svaret

4. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Finns väl även Zeam från market, och någon mer, kommer inte håg vad alla heter...

Hoppas du hittar någon du blir nöjd med :)

5. hamroid

hamroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5E
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE
    I GO launcher kan man i alla fall ändra ordningen på hemskärmarna. Personligen tycker jag att GO Launcher laggar mycket mindre än Launcher Pro men det verkar finnas olika åsikter om det.

6. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

När jag körde touchwiz funkade det så att tryckte jag på hem-knappen då kom jag till den hem-skärm jag senast va på, vilket oftast va den i mitten. Tryckte jag flera gånger, tex vid lag, så kom jag till den längst till vänster.

Samma funkar go, som jag kör nu, men där har jag bara 2 skärmar, men jag kommer alltid tillbaka till "rätt" skärm - den högra.

När telefonen startade kom jag oxo till "rätt" skärm, så jag känner inte alls igen ditt problem.

Edit: kan det vara så att launchern lär sig vilken skärm som ska va default? Jag har aldrig konfat att jag föredrar en viss skärm, det har bara funkat som jag vill ha det. Nu när jag tänker på det blir jag stolt över min duktiga telefon :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 16 sept 2011
  7. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Standard TW ska ha minne som en guldfisk :P, dvs inte komma ihåg, du min vän har haft något skumt :), önskar min också vore så smart förr i tiden.

8. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Okej, jag vet inte vad jag ska säga, förvånad kanske.

Jag körde ouppdaterad stock första halvåret, orkade inte krångla o flasha. Men så i jan tog jag tag i det o la in darky 9.5 för jag ville ha flash. Det kanske va en modifierad tw i den och jag inte minns problematiken tidigare.

Nu är jag iaf mer än nöjd med min setup, go tillsammans med wave launcher. Jag kan verkligen rekommendera wave launcher, så jävla bra! Ursäkta språket...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

9. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Språket ursäktat :D

Ska testa wave launcher, inte hört något om den förr!