Problem: Ändra lockscreen i stockrom(rootad) utan att använda nå apps? Möjligt?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av pixen, 22 september 2011.

1. pixen

pixen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå där ute alla android fantaster, nu söker jag svar här efter snart två dagars ihärdigt provande och läst diverse forum.

Har lyckats roota min sgs2 efter många om, så nu har man den fungerbar med cwm.
    Då jag körde cm7 på min optimus 2x så är det även det jag tänkt slänga in på denna lur då jag var nöjd, dock så är det i ganska tidigt alpha och vad jag förstått så fungerar inte bluetooth audio på denna lur heller, precis som på 2xn.

Så har tänkt vänta tills cm7 är lite stabilare och funktionerna fungerar som det skall, under tiden får jag köra stockromen, som jag är ganska nöjd med.

Kruxet är att jag totalt hatar lockscreenen, den så kallade 'screensavern' totalt idiotiskt om man frågar mig. Skulle gärna vilja ha stocklockscreen som är på många custom roms, jag har idag kört 'nolock' appn och 'lockbot pro' för att få till den orginala, men det är långt ifrån optimalt imo.

Är det någon på detta forum som lyckats skaffa en orginal stock lockscreen, eller iallfall ändra till något mer behagligt?

Puss!

PS: Har KE7 modellen på telefonen då det verkar ha stor betydelse

2. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Hej. Har du provat Widgetlocker? Det är den mest populära låsskärmsappen. Den har även en inställning, för de som har root, som gör att du kan stänga av standardlåsskärmen.

Den kostar dock pengar, kommer inte ihåg hur mycket då det var längesedan jag köpte den själv.

I den rom jag kör ligger jKay appen med, den gör att man kan göra många inställningar med antingen standardlåsskärmen eller AOSP-låsskärmen. Vet inte om den fungerar med stock rom.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. magnea

magnea Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

4. pixen

pixen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jolle; tack för svaret! Var nog inte tydlig nog, vill komma ifrån användandet av lockscreen appar helt om det är möjligt, då jag läst på xda att widgetlocker kan få för sig att bli lite av en drain battery app. Samt att jag har provat den, visst fungerar väl ganska bra men vill som sagt inte känna i bakhuvudet att batteritiden tar en smäll.

En annan fråga; Romen du kör. Launch X-treme, fungerar den bra? Bygger den på stockromen eller? Fungerar det mesta? Isf kanske man kan dra in den. :)

magnea; Haha vad lustigt, jag provade ladda ner Jkay dagen före, men som det ser ut som är det inte till KE7 romen? Eller kollar jag på fel?

"XWKI4, XXKH3 - JKay Deluxe v10.1 "

5. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jo, jag förstod det men tänkte att du kunde prova då du inte listade den som testad ;) Jag har själv aldrig använt den någon längre tid, så jag kan inte uttala mig om batteri drain.

Ja, den bygger på stock romen och fungerar väldigt bra, inget som strular för mig iallafall. Sen finns ju en power save variant på den också. Men jag upplever att batteritiden är bra i den vanliga så jag har inte brytt mig om att testa den. Jag har kört denna i ett par veckor nu, så länge brukar jag inte stanna på en rom..

Gör en backup och testa, det är ju lätt att gå tillbaka om du inte är nöjd. Då har du möjligheten att genom jKay byta till AOSP lockscreen.

Edit: Angående jKay så är nya stockromen XWKI4, alltså senaste uppdateringen som kom häromdagen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 23 september 2011