Ändra lockscreen?

Diskussion i 'Blade' startad av Evak, 9 dec 2010.

1. Evak

Evak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenade. Skaffade min första androidmobil igår, blade ofc, och ROMade direkt med kinesiska läckan. Problemet är att lockscreenen på ROMen jag valde laggar. Inte så värst jobbigt, men en jobbig detalj som man störs sig på.

Har testat de flesta apparna som byter lockscreen, den som fungerade "bäst" var väl "lockbot" (inte Pro, vad är skillnaden?), men när jag använde mig utav den så kom först den vanliga locken upp, och sen EFTER den kom lockbots lock upp, någon som vet hur man fixar det?
    Eller någon annan att rekommendera. Har testat Flyscreen, Lockbot, Executive Assistant. Ingen utav dom fungerade.

Har googlat och sökt igenom swedroid :).

Mvh

2. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ladda ner en app som heter Nolock , gratis. Den kan du stänga av ordinarie lockscreen med. Funkar mkt bra. Jag kör personligen med Widgetlocker , så man kan få lockscreen clean och fin.

3. Evak

Evak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bugar och bokar, tack så mycket för hjälpen. Fungerade alldeles utmärkt och kör med Widgetlocker nu, underbart! Återigen tack :)

4. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Inga problem. :)

5. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena, har 2 kompisar som har problemet att de råkar lägga på samtal.
    Den ena har en ZTE Blade och han lägger på samtal när han pratar i den mot örat.
    Den andra har en HTC Desire och han lägger på när han tar upp den ur fickan, eftersom HTC har svara och avvisa på vertikala håller, vilket är idiotiskt. Min fråga är följande: om man har Widgetlocker, ersätter den hur det ser ut när det ringer också eller är det bara när man låser upp telefonen? Och om den inte ersätter svara läget, finns det något program som gör det eller måste man byta dialer, eller vad är det som styr det?