ändra mediavolym beroende av gps hastighet?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av jokke, 28 jul 2010.

1. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

någon som har sett en app som kan ändra volymen (allt eller bara media) beroende på hastighet man färdas i ?

Jag brukar lyssna på musik när jag kör hoj till/från jobbet, om man har "bra" volym i stan så hörs inte mycket på motorvägen, och har man "bra" volym på E4an så är det på tok för högt inne i stan....

tydligen finns en app till iPhone som kan ändra volym hur fort man kör, det borde ju gå att få till även till android.... typ mediavolym 7 under 50 blås, och 10 över 50... eller något sådant.

någon som har några tips ?

2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Jag har inget förslag till dig men grejen är väl att det inte har så mycket med hastighet i sig att göra utan hur mycket bakgrundsljud du har. Min bilradio funkar så i alla fall att den känner av hur mycket och hur högt väg-, vind- och annat ljud som förekommer och ändrar ljudnivån efter det.
    Så som alternativ kan du kanske även söka efter ett program som känner av ljudnivån runt dig förtillfället och höjer ljudet i högtalarna utefter det?

3. auno

auno Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det inte redan finns något som gör precis det du vill så skulle jag gissa på att det enklaste/smidigaste sättet att lösa det på är att skriva ett plugin till Locale som triggar på just vilken hastighet du rör dig med.

Locale är till just för att sätta olika inställningar beroende på olika villkor/händelser som tillhandahålls av plugin. Att ändra mediavolym är jag ganska säker på att det redan går, så det är bara att trigga på hastighet som möjligen saknas. Det borde å andra sidan inte vara jättesvårt att skriva ett sådant plugin.