Ändra sitt nr i google?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av MammaAnna, 6 jul 2011.

1. MammaAnna

MammaAnna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har skaffat mig en Samsung Galaxy 5 på somarrea hos giganten. Nu har jag förut haft mitt ett gammalt nummer inskrivet någonstans i mitt googlekonto. Men nu har jag ett nytt nummer som är kopplat till mitt mobila bredband (3G står det i hörnet iaf)

Jag undrar var i Google man kan skriva in det nya numret. Nu kommer länkarna via sms till mitt ett gammalt nr som var ett kontantkortsnr t.om när jag testar, och skriver jag in mitt nya nummer så står det bara invalid number typ eller ja, att numret är fel när man skall skicka.

Det här innebär för mig att jag inte heller har fått igång mitt market. Jag kan inte ladda ner appar och jag har varit in i telebutiken och de kom inte på varför men nu får jag som sagt inte ordning på google apps i mobilen osv.

Android market bara tuggat o tuggar när man vill downloada men ingenting kommer till en. Jag har försökt ställa tillbaka gamla market och också uppdatera det. starta om telefonen osv. Men ingenting funkar.

Jag vill alltså veta hur man kan ändra sitt nummer hos google på sin googlesida på vanliga datan och sen om nån vet varför de där market inte fungerar.

Jag ursäktar mig för flummigt inlägg men jag kan inte få ner appar som sagt och jag hittar heller ej var man kan skriva in sitt nummer hos google, som jag uppenbarligen gjort nångång då det går att messa till mitt gamla nr. (som ej har nåt bredband).

2. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vänta nu ska vi se.....

Om jag tror du ska gå till meny - konton och där lägga till ett google konto... När det är fixat ska det gå att tanka från market. Jag har inte att nått telenr till google i alla fall. Det skall gå via mailadressen.
    Vad för länkar i sms du får vet jag inte vad du menar.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Samma här, inget nr hos Google utan bara mailadressen/lösenordet som jag anger när man startar telefonen först gången.

Sent from tapatalk

4. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Finns nåt som heter google voice , där anger man sitt nr, men för att byta ut numret kostar det 10 dollar..

Ang market så rensa cache för den så lär det kicka igång sen..