ändra standard sms app

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av simpan_, 12 februari 2011.

1. simpan_

simpan_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjena, laddade ner Go SMS appen idag och nu får jag smsen i både den och standard SMS programmet, var ställer jag in så att Go SMS är standard?

mvh

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.204

MINA ENHETER

Grejen är att du ska välja att original appen inte skickar meddelande genom att gå in på inställningar. Då en sms appar läser smsen

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Det du ska göra är att gå in i standardprogrammet; Meddelandehantering. Tryck på menyknappen och gå in i Inställningar, scrolla längst ned och bocka ur "Meddelanden, Visa meddelanden i statusfältet". Då får du inte längre några notifieringar från standardappen.

När du tar emot ett sms och har flera sms-appar installerat får du väl sedan fram valmöjligheten att välja vilken app som ska vara standard-app?

BTW, jag valde även att bocka ur första alternativet under inställningar, "Radera gamla meddelanden", misstänker annars att standardappen kanske får för sig att radera meddelanden efter de inställningarna även om du har annat inställt i Go SMS. Men detta få gärna någon som vet mer kommentera huruvida så är fallet eller ej.